فنگ‌ شویی علمی چینی و بسیار قدیمی‌ست که بر حفظ جریان انرژی مثبت، به تعادل رسیدن انرژی محیط، کاهش عوامل منعکس‌کننده انرژی منفی و… تمرکز دارد. این علم در تلاش است تا هر محیطی در بهترین حالت خود از نظر انرژی و آرامش باشد.

فنگ‌ شویی معتقد است که تمام اشیاء، اجسام و المان‌های موجود در محیط می‌توانند از خود انرژی مثبت یا منفی منعکس کنند یا حداقل بر انرژی محیط اثر مثبت یا منفی داشته باشند؛ بنابراین به رنگ‌ها، جنس‌ها، سایز‌ها، مدل‌ها، محل قرارگیری و… المان‌های داخلی توجه ویژه‌ای دارد.

اتاق زن و شوهر یا زوج‌ها یکی از فضاهایی است که از نظر این علم از اهمیت بالایی برخوردار است. فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر می‌تواند تاثیر بسزایی بر خلق‌وخو، عواطف، روحیات و… آن‌ها داشته باشد.

بنابراین مهم است که زوج‌ها از تاثیر فنگ‌شویی اتاق خواب بر کیفیت زندگی خود آگاه باشند. به همین دلیل قصد داریم که در ادامه به رازها و اصول فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر بپردازیم.

Higerhome.com-فنگ‌شویی-اتاق-خواب

تمیزی و سادگی

در هر فضا و هر اتاقی خصوصا اتاق زن و  شوهر تمیزی و سادگی محیط یک اصل مهم در فنگ‌شویی است؛ بنابراین اتاق زوج تا جای ممکن باید از نظر هر تمیز باشد.

شست‌وشوی مرتب رویه‌ها، گردگیری اتاق، حذف زباله‌ها، عاری بودن اتاق از هر نوع آلودگی و… یک نکته مهم برای داشتن اتاقی مناسب از نظر علم فنگ‌شویی است.

Higerhome.com-تمیزی-و-سادگی-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

ترکیب رنگ‌ها

بدون شک اتاق خواب مامن آرامش و فضایی است که هرکس برای فرار از دغدغه‌های روزمره و تنش‌های موجود به آن پناه می‌برد؛ ازطرفی روانشناسی رنگ‌ها تاثیر فوق‌العاده بر القای حس آرامش و امنیت محیط دارد.

بنابراین توجه به ترکیب رنگ‌ها یک راز مهم در فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر است؛ تا جای ممکن برای رنگ دیوارها، پارچه‌ها، المان‌ها و… از ترکیب رنگ‌هایی ملایم، گرم و برگرفته از طبیعت کمک بگیرید.

به این منظور رنگ‌هایی مانند آبی ملایم، سبز، قهوه‌ای، سفید، بنفش ملایم، صورتی و… می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

Higerhome.com-ترکیب-رنگ-ها-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

اگر مایل به استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب خودتان هستید، انتخاب رنگ مناسب برای محیط بسیار مهم است چرا که تاثیر بسزایی در خلقیات و روحیاتتان خواهد داشت؛ به شما پیشنهاد می‌کنم برای اینکه بتوانید بهترین رنگ موجود را انتخاب کنید، مطلب انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری برای اتاق خواب را از دست ندهید.

اگر هم انتخابتان برای دیوارها، گزینه ای به جز کاغذ دیواری مانند رنگ و … است، بعد از آشنایی با مدرن ترین رنگ های سال 2023 برای دیوار خانه می‌توانید تصمیم مناسب تری بگیرید.

نور

بدون شک نور یک عنصر معنوی و تاثیرگذار در فنگ شویی اتاق خواب زن و شوهر است؛ تلالو نور طبیعی به درون اتاق به خوبی می‌تواند انرژی محیط و شما را احیا کند.

در صورت کمبود نور بهتر از نورپردازی‌هایی با نور گرم و ملایم کمک بگیرید؛ البته تاریک بودن اتاق هنگام خواب به داشتن خواب عمیق‌تر و بهتر کمک خواهد کرد.

Higerhome.com-نور-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

محل قرارگیری تخت

در اتاق هر زن و شوهری معمولا تخت‌خواب المان اصلی است. در فنگ‌شویی نیز به محل قرارگیری تخت‌خواب در اتاق زوج اهمیت داده می‌شود.

از چسباندن تخت‌خواب به دیوارها خودداری کنید. ترجیحا از تخت‌های پایه‌دار که مقداری با زمین فاصله دارند استفاده کنید. تخت را زیر پنجره و نزدیک درب ورودی اتاق قرار ندهید.

Higerhome.com-محل-قرارگیری-تخت-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

برای پیدا کردن تخت و سرویس خواب مناسب مشکل دارید؟ نگران نباشید چرا که هیگر بهترین و به روزترین مدل های سرویس خواب و تخت های مدرن را برایتان تدارک دیده که با چند کلیک ساده می‌توانید از بین انواع مدل ها دیدن کرده و بهترین گزینه ی مدنظرتان را انتخاب نمایید.

حفظ حریم خصوصی

اتاق خواب زن و شوهر مصداق بارز یک حریم خصوصی است؛ بنابراین فنگ‌شویی نیز بر حفظ حریم این اتاق تاکید دارد؛ اگر حس می‌کنید فضای اتاق‌خواب شما آنقدر که باید خصوصی نیست می‌توانید به کمک پارتیشن‌، پرده و… حریم لازم بین تخت و دیگر بخش‌های اتاق را ایجاد کنید.

Higerhome.com-حفظ-حریم-خصوصی-درفنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

بستن در

درب اتاق زن و شوهر، تا حد ممکن بسته‌باشد. این کار به حفظ انرژی محیط کمک کرده و حریم خصوصی اتاق زوج را از دیگر فضاهای خانه جدا می‌کند.

Higerhome.com-بستن-در-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

دور ریختن وسایل کهنه

وسایل کهنه و مستهلک حاوی انرژی منفی هستند. بنابراین به هیچ عنوان وسایل کهنه و غیرقابل استفاده را در اتاق خود نگهداری نکنید.

Higerhome.com-دور-ریختن-وسایل-کهنه-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زم-و-شوهر

وسایل الکتریکی

مغناطیس و امواج ساطعه از وسایل دیجیتال و الکترونیک می‌توانند تعادل انرژی محیط را به هم بریزند. این وسایل در ساعت طولانی روزمره به ما نزدیک هستند بنابراین بهتر است آن‌ها را از اتاق زن و شوهر دور کرده یا حداقل خاموش کنید.

Higerhome.com-دور-ریختن-وسایل-الکتریکی-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

المان‌های تزئینی

از المان‌هایی با حالت هنری و طبیعی به عنوان تزئینات و دکوراتیو در اتاق زوج استفاده کنید. از دکوراتیو تداعی‌کننده زندگی ماشینی و مدرن، دوری کنید. به جای تابلوهایی از عکس هنرمندان یا تصاویر به اصطلاح دارک، از تابلوهایی استفاده کنید حس آرامش و انرژی را به شما می‌بخشند؛ از شلوغ کردن فضا با المان‌های تزئینی بپرهیزید و وسایل بلااستفاده را از اتاق بیرون ببرید.

Higerhome.com-المان-های-تزئینی-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-و-شوهر

استفاده از متریال طبیعی

تا جای ممکن از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی، چوب‌های اصل و… در فضای اتاق زن و شوهر استفاده کنید. متریال طبیعی می‌تواند انرژی بهتر و بیشتری را از خود ساطع کنند.

Higerhome.com-استفاده-از-متریال-طبیعی-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-وشوهر

چیدمان اتاق

از چیدمان اتاق به شکل بسته که مسدودکننده مسیر انرژی‌ست، بپرهیزید. تا جای ممکن وسایل را به شکل بچینید که گوشه یا زاویه تشکیل ندهند؛ چراکه بر اساس علم فنگ‌شویی گوشه‌ها می‌توانند نقاط تمرکز انرژی‌های منفی باشند.

Higerhome.com-چیدمان-اتاق-خواب-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

تهویه مناسب و رایحه مطبوع

هیچ چیز به اندازه هوای تازه و رایحه مطبوع نمی‌تواند انرژی‌بخش و برقرارکننده آرامش باشد. اتاق زوج حتما باید از هوای تازه برخوردار و تهویه مناسبی داشته باشد. خفه بودن هوا اتمسفر اتاق را سنگین می‌کند.

در کنار تهویه مناسب رایحه مطبوع می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. بنابراین می‌توانید هوای اتاق را با اسانس‌ها و خوشبوکننده‌هایی که بویی ملایم و سبک دارند مطبوع کنید.

HigerHome.com-تهویه-مناسب-در-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-وشوهر

اهمیت فنگ‌شویی اتاق خواب زن و شوهر

زمانی که فضای خصوصی تحت اختیار زن و شوهر از نظر انرژی در تعادل و انرژی مثبت در آن جریان داشته باشد، بدون شک بر خلق‌وخوی زوج، عواطف و محبت میان آن‌ها و حتی کیفیت روابط زناشویی زوج نیز تاثیرگذار است.

این تعادل و بالا بودن انرژی مثبت زمانی در یک فضای داخلی برقرار می‌شود که المان‌های مختلف از نظر جنس، رنگ، طرح، سایز، مدل و محل قرارگیری در توازن و تناسب با یکدیگر باشند.

بنابراین به کمک رازها و اصول علم فنگ‌ شویی می‌توان اتاق یک زن و شوهر را در بهترین حالت ممکن طراحی کرد تا محیطی سرشار از آرامش و احساسات لطیف باشد.

Higerhome.com-اهمیت-فنگ-شویی-اتاق-خواب-زن-و-شوهر

جمع‌بندی

علم فنگ‌شویی برای هر فضا و هر المانی یک‌سری بایدها و نبایدها تعریف کرده است و رازها و اصول خاص خود را دارد. البته که شما می‌توانید بر حسب خواسته خود تا جای ممکن آن‌ها را رعایت کنید.

بنابراین فنگ شویی اتاق‌ خواب زن و شوهر نیز می‌تواند در حالت ایده‌آل خود قرار بگیرد؛ فقط کافی است مقداری در این زمینه تحقیق و مطالعه داشته باشید.

برای دیدن جدیدترین سرویس‌خواب‌ها به اینستاگرام هیگر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *