هر فردی با هر سبک و سلیقه‌ای سادگی را دوست داشته و فارغ از دکوراسیون‌های متنوع، سادگی را سبکی پایه و همیشه جذاب می‌داند؛ حال اگر موضوع بودجه نیز مطرح باشد تزیین اتاق ساده بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

قطعا سادگی فضا، بر قیمت وسایل و متریال‌های به کار رفته در طراحی اتاق تاثیر مهمی گذاشته‌ و به طور کلی طرح‌های ساده محیط، کاهش تراکم و سادگی اثاث را می‌طلبند که به تبع این مسئله سبب کاهش قیمت نهایی دکوراسیون نسبت به سبک‌های پرکار و مجلل می‌شود.

شاید هنوز هم برخی از افراد تصور کنند که دکوراسیون یک فضا بدون صرف‌ هزینه‌های گزاف و وسایل آنچنانی مقدور نیست؛ اما در حقیقت می‌توان با بودجه‌های کم و حداقلی نسبت به بسیاری دیگر از سبک‌ها فضایی شیک، ساده، زیبا در عین حال ارزان اجرا کرد.

HigerHome.com-تزیین-اتاق-ساده-و-ارزان

عوامل موثر در طراحی فضای ساده و ارزان اتاق

اولین اقدام در طراحی فضا و تزیین اتاق ساده و ارزان، انتخاب متریال‌هایی ارزان و ساده است؛ چرا که مواد تشکیل دهنده اتاق همانقدر که جنبه ظاهری دارند، با نوسانات قیمت بسیاری که دارند؛ در برآورد هزینه‌ها نیز موثر هستند.

  • کفپوش: امروز تنوع کفپوش‌ها بالا بوده و متریال‌های مدرن و سنتی در رقابت ظاهری، کیفیت و قیمت باهم قرار دارند.

می‌توانید به ‌جای سنگ‌های گران قیمت، پارکت‌های چوب طبیعی و… که فضا را تجملاتی و گران می‌کنند؛ از کفپوش‌های ساده، روشن، بدون طرح و ارزانی مانند: لمینت، کاشی، upvc و… استفاده کنید.

  • دیوار پوش: انتخاب رنگ‌ یا کاغذ‌دیواری ساده و معمولی جایگزینی مناسب نسبت به محصولات پرکار و سنگین مانند گچ‌بری‌ها، کاغذدیواری‌های گران‌قیمت و… است که هم فضا را شلوغ کرده و هم هزینه بیشتری را می‌طلبند‌.
HigerHome.com-اتاق-پذیرایی-ساده-و-مجلل
  • اثاث اتاق: وسایل کاربردی شامل سرویس خواب، کمد دیواری، میزتحریر، موکت یا گلیم و… را با دیگر متریال‌هایی ساده و ارزان انتخاب کنید و از انتخاب وسایل بزرگ، صنایع دستی، طرح‌های پرزرق و برق، متریال‌های طبیعی و… بپرهیزید.
  • وسایل تزئینی: حذف وسایل اضافی و کاهش تراکم چیدمان، نه‌تنها سادگی فضا را به رخ می‌کشد؛ بلکه در مجموع از صرف هزینه‌های اضافی جهت خرید دکوراتیو و وسایل غیرضروری جلوگیری می‌کند.

در راستای تزیین دکوراسیون به صورت ساده و با هزینه ی ارزان و مناسب، اگر برای تزیین آشپزخانه و پنجره ی آشپزخانه ایده ای ندارید، هیگر با ایده های جذاب و ارزان برای تزیین آشپزخانه به شما کمک می‌کند.

فاکتور‌های مهم در حفظ سادگی اتاق

تزیین یک فضای ساده و ارزان به راحتی قابل اجرا است و می‌تواند به اتاق شما فضایی بکر، زیبا و جذاب ببخشد؛ اگر در طراحی اتاق خود المان‌های زیر در نظر بگیرید.

  • 1. رنگ‌های روشن: از رنگ‌های سفید، آبی روشن، صورتی روشن و سبز روشن برای دیوارها استفاده کنید؛ این رنگ‌ها به اتاق شما ظاهری پاک و فضایی بازتر می‌دهند.
  • 2. وسایل دکوری ساده: از وسایل ساده و ارزان مانند: وسایل طرح چوبی، گلدان‌ها، قاب‌های عکس ساده و رمانتیک و یک باکس یا شلف ساده برای قرار دادن کتاب‌ها استفاده کنید.
  • 3. پارچه‌های رنگارنگ: استفاده از گلیم، فرش، کوسن، روتختی یا پرده‌‌های رنگارنگ می‌تواند به فضای اتاق شما جذابیت بیشتری ببخشند، در حالی که پارچه متریالی ارزان و کاربردی است.
HigerHome.com-تزیین-اتاق-خواب-به-صورت-ساده-و-ارزان
  • 4. سادگی و کمبود فضا را نشان دهید: سعی کنید فضا را تمیز و ساده نگه دارید؛ تزیینات جزیی، میز و صندلی‌های ساده، جمع کردن وسایل غیرضروری و… به اتاق شما ظاهری ساده‌ می‌دهد و متحمل صرف هزینه‌های گزاف نمی‌شوید.
  • 5. نورپردازی مناسب: استفاده از روشنایی مناسب و منابع نور طبیعی می‌تواند به اتاق شما نور و سرزندگی ببخشد؛ در عین حال هزینه ناچیزی در پی دارند.
  • 6. استفاده از گل و گیاهان: قرار دادن گل و گیاهان داخل اتاق می‌تواند به آن زیبایی و حس نشاط ببخشد؛ گلدان‌های کوچک و ساده که بسیار زیبا و ارزانند و با این وجود بسیار زیبا و چشم‌نواز نمایان می‌شوند.

با اعمال تغییرات جزیی و مرتب می‌توانید به راحتی یک اتاق ساده و ارزان را تزیین کنید و از زیبایی و آرامش آن لذت ببرید.

HigerHome.com-تزئین-اتاق-ساده-و-ارزان

اصول سادگی فضای اتاق

مسلما حفظ سادگی در تزیین اتاق، ایده‌ راحت‌تری نسبت به دیگر سبک‌های طراحی است؛ چرا که مخاطب را با چگونگی ترکیب اجزا، رنگ‌ها، تزیینات و… کمتر درگیر می‌کند و مسلما بودجه کمتری را هم شامل می‌شود.

اما نکته حائز اهمیت در این سبک از طراحی، قابلیت ایجاد فضایی ساده و ارزان است که در عین محیطی کاربردی را برای تامین نیازها و راحتی مخاطب ایجاد کند.

  • سعی کنید از هر بخشی از اتاق بهترین استفاده را ببرید و کمتر فضای وسط را اشغال کنید؛ این به سادگی اتاق کمک زیادی می‌کند.
  • از دکوراتیو مجلسی، پر نقش و نگار، طراحی پرکار و متریال سنگین استفاده نکنید؛ که نه تنها فضا را محاصره می‌کنند؛ بلکه هزینه‌بر نیز هستند.
  • بهتر است از وسایل چند کاربردی مانند مبل‌های تخت‌شو، یا وسایل دیواری به صورت توکار یا روکار استفاده کنید تا در صرف زیاد هزینه و فضا جلوگیری شود.
  • چیدمان اصولی را فراموش نکنید؛ استفاده صحیح از هر کاراکتر در جای مناسب بهترین قابلیت را در طراحی ساده اتاق ایفا می‌کند.
  • خلاقیت و نوآوری همان تکنیکی است که شما را در ایجاد فضایی زیبا و ارزان همراهی می‌کند؛ لذا سعی کنید از ایده‌های هوشمندانه و مقرون به‌صرفه الگو بگیرید.

حداقل امکانات و حداکثر کاربرد، از اصول مهم و کلیدی در رعایت سادگی و حفظ زیبایی‌ بصری اتاق هستند؛ که در مجموع هزینه چندانی را صرف نمی‌کنند؛ اما کاربرد لازم و کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

جدیدترین مدل های سرویس خواب را اینستاگرام هیگر ببینید

HigerHome.com-تزیین-اتاق-با-روش-های-ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *