بهترین مکان برای میز ناهار خوری در خانه کجاست؟

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که بهترین مکان برای میز ناهار خوری در خانه، کدام قسمت است؟ بهترین مکان برای قرار دادن میز ناهار خوری در خانه بستگی به فضای موجود، نیازها و سلیقه شما دارد. برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ با سایر قسمت‌های خانه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین مکان را برای میز ناهار خوری در خانه خود انتخاب کنید؛ در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع به طور کامل بپردازیم.

چیدمان میز ناهار خوری در پذیرایی

چیدمان میز ناهار خوری در پذیرایی بستگی به اندازه و شکل اتاق و همچنین تعداد مهمانان دارد. در ادامه، چندین چیدمان میز ناهار خوری متفاوت را برای شما شرح می‌دهم که می‌توانید براساس شرایط خود از آن‌ها استفاده کنید:

چیدمان میز ناهار خوری مستطیلی

در صورتی که اتاق شما دارای فضای بزرگ و مستطیلی باشد، می‌توانید میز ناهار خوری را در مرکز اتاق قرار داده و صندلی‌ها را به صورت مستطیلی یا مربعی دور میز قرار دهید. این چیدمان ایده آل برای جلوگیری از بسته شدن فضا است و اجازه حرکت راحت مهمانان را در اطراف میز می‌دهد. هم چنین می‌توانید برای جذابیت و بهره بردن بیشتر از فضا، از آینه کنسول های متنوع و مدرن هیگر متناسب با مدل میز نهارخوری خود بهره بگیرید.

چیدمان میز دایره ای

در صورتی که اتاق شما دارای فضای کوچکتری باشد یا می‌خواهید فضایی صمیمی‌تر و دوستانه‌تر ایجاد کنید، می‌توانید از چیدمان میز مدور یا همان دایره‌ای استفاده کنید. میز ناهار خوری مدور را در مرکز اتاق قرار داده و صندلی‌ها را به صورت دایره‌ای یا نیم دایره دور میز قرار دهید. این چیدمان به مهمانان اجازه می‌دهد به راحتی با یکدیگر صحبت کنند و ارتباط برقرار کنند.

چیدمان میز ناهار خوری به صورت زاویه دار

برای چیدمان میز ناهار خوری در خانه باید توجه داشته باشید، هنگامی که شما از یک چیدمان غیرمعمول و جذاب برای میز ناهار خوری خود علاقه‌مند هستید، می‌توانید از چیدمان میز زاویه‌دار استفاده کنید. در این چیدمان، میز ناهار خوری را در یک زاویه نسبت به دیوار یا دیگر عناصر قرار داده و صندلی‌ها را در جنبه‌های مختلف قرار دهید. این چیدمان به اتاق یک طراحی منحصر به فرد و دید بصری جالبی می‌بخشد.

چیدمان میز به صورت خطی

اگر اتاق شما باریک و بلند است، می‌توانید از چیدمان میز خطی استفاده کنید. میز ناهار خوری را در یک طرف اتاق قرار داده و صندلی‌ها را در کنار میز یا در طرف مقابل قرار دهید. این چیدمان به شما اجازه می‌دهد از فضای بلند اتاق بهره‌برداری کنید و در عین حال به تعداد بیشتری از مهمانان جا دهید.

در نزدیکی پنجره

باید توجه داشت باشید که قرار دادن میز ناهار خوری در نزدیکی پنجره پذیرایی مزایا و معایب خاص خود را دارد. از یک طرف، این موقعیت میزان نور طبیعی را افزایش داده و فضا را روشن و آرامش بخش می‌کند. از سوی دیگر، در فصول گرما یا سرما، نزدیکی پنجره ممکن است به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن غذاها و راحتی مهمانان، مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، در این موقعیت باید به نیازها و شرایط خود توجه کنید.

HigerHome.com-میز ناهارخوری را کجا قرار بدیم

نحوه چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه

چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه می تواند کاربردی و جذاب باشد. به طور کلی برای آشپزخانه، انتخاب یک میز کوچک و صندلی‌هایی که زیر میز جا بشن، مناسب است. این کار فضای بیشتری را برای گذاشتن میز و نشستن راحت در آشپزخانه فراهم می کند. همچنین، صندلی ها قابل جا به جایی هستند و می توانید آنها را وقتی نیاز باشد، به راحتی زیر میز قرار دهید.

توجه داشته باشید که میز و صندلی را در جایی قرار دهید که دسترسی آسان به سینک و سایر امکانات آشپزخانه را فراهم کند. همچنین، میز را به گونه ای قرار دهید که جریان حرکت در آشپزخانه را مختل نکند؛ همانطور که می‌دانید توجه به نورپردازی در آشپزخانه بسیار مهم است، اطمینان حاصل کنید که میز ناهار خوری در نزدیکی پنجره یا منبع نور قرار می گیرد تا در هنگام ناهار خوردن نور کافی بر روی میز باشد.

لوازم ناهار خوری و ظروف مورد نیاز را در نزدیکی میز ناهار خوری قرار دهید تا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. می توانید از قفسه ها و کابینت های آشپزخانه برای نگهداری و سازماندهی بهتر از این لوازم استفاده کنید.

برای چیدمان میز ناهار خوری در آشپزخانه، از رومیزی با طرح های زیبا، سفره‌ای جذاب یا دیگر اقلام دکوراتیو می توانید استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که فضای آشپزخانه محیطی کاربردی است، بنابراین از دکوراسیون های ساده و کم حجم استفاده کنید تا فضای کارآمد را حفظ کنید.

اصول چیدمان میز ناهارخوری برای مهمانی

به طور کلی برای داشتن فضایی جذاب و زیبا در زمان برگزاری مهمانی، برای چیدمان میز ناهار خوری می‌توانید اصول زیر را در نظر بگیرید:

  • انتخاب میز و صندلی‌های مناسب با توجه به تعداد مهمانان بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که تمام مهمانان راحت بنشینند و فضای کافی برای حرکت آزاد داشته باشند.
  • از رومیزی یا پارچه‌ی مناسبی برای پوشش میز استفاده کنید. میز را می‌توانید با رومیزی یا پارچه‌ای با رنگ و طرح مورد نظر پوشش دهید. این کار به مهمانی ظاهر زیبایی می‌بخشد و میز را حفاظت می‌کند.
  • تزیینات و دکوراسیون مناسب می‌توانند زیبایی و جذابیت میز ناهارخوری را بیشتر کنند. می‌توانید از گل‌های تازه، شمع‌های عطری، شمعدان‌ها، دستمال‌های زیبا و سایر زیورآلات دکوراتیو استفاده کنید. اما توجه کنید که تزیینات اضافی باعث مشکلات در حرکت مهمانان نشود و غذا را تحت تأثیر قرار ندهد.
  • جایگاه صحیح سرو غذا و نوشیدنی نیز مهم است. اطمینان حاصل کنید که همه غذاها و نوشیدنی‌ها به راحتی قابل دسترسی هستند و مهمانان بدون مشکلی به آنها دسترسی داشته باشند.
  • باید توجه داشته باشید که راحتی فصا برای مهمانان اهمیت دارد، صندلی‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که راحتی مهمانان را تضمین کنند و آنها را در طول مهمانی از حالت نشسته خسته نکنند.
HigerHome.com-بهترین-جا-برای-قرار-دادن‌-میز-نهارخوری

در اینستاگرام هم با هیگر همراه باشید

سوالات متداول بهترین مکان برای قرار دادن میز ناهار خوری در خانه

بهترین مکان برای قرار دادن میز ناهار خوری در پذیرایی کجاست؟

به طور کلی بهترین مکان برای قرار دادن میز ناهار خوری در پذیرایی معمولاً در نزدیکی ناحیه آشپزخانه است. این امر به میزان فضای موجود، پلان داخلی و سبک دکوراسیون فضا بستگی دارد. معمولاً در نزدیکی دیوارها و یا در مرکز اتاق قرار می‌گیرد.

آیا بهتر است میز ناهارخوری را در مرکز اتاق قرار دهم؟

در صورتی که اتاق شما فضای بزرگی داشته باشد، قرار دادن میزناهارخوری در مرکز اتاق انتخاب مناسبی است. این باعث می‌شود مهمانان به راحتی اطراف میز حرکت کرده و همچنین ظاهری مرکزی و جذاب به اتاق داده می‌شود.

آیا سبک دکوراسیون داخلی باید با میز ناهار خوری همخوانی داشته باشد؟

همخوانی میز ناهار خوری با سبک دکوراسیون داخلی فضا به زیبایی و هماهنگی ظاهری آن کمک می‌کند. میز ناهار خوری را به گونه‌ای انتخاب کنید که با سبک کلی داخلی فضا هماهنگ باشد. این میز می‌تواند با جنس، رنگ و طرح دیگر عناصر دکوراتیو در فضا همخوانی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *