بسیاری از ما وقت قابل‌توجهی از شبانه‌روز خود را در اتاق خواب شخصی خود سپری می‌کنیم، بنابراین برای اکثر ما مهم است که بتوانیم گاهی تغییراتی در دکوراسیون اتاق خواب خود ایجاد کنیم؛ چراکه تغییر دکوراسیون ارتباط مثبت و موثری در روحیه ما دارد.

آنچه که بیشتر اوقات ما را برای اقدام به تغییر دکوراسیون اتاق خواب مردد یا حتی پشیمان می‌کند مسئله‌ی هزینه آن است. چراکه تصور عموم از تغییر دکوراسیون، صرف هزینه های هنگفت و تغییرات اساسی و عمده است که نیاز به پرداخت مبلغ قابل توجهی دارند.

اما در حقیقت با اندکی خلاقیت و سلیقه می‌توانید با صرف حداقل هزینه، تغییرات چشم‌گیر و مثبت را در دکوراسیون اتاق خواب خود ایجاد کنید. ابتدا باید بپذیرید که همیشه تغییر نیاز به صرف هزینه‌های گزاف ندارد و گاهی تنها هوش هنری و خلاقیت شما لازمه ایجاد تغییر است.

جدا از مسئله زیبایی ظاهری شاید لازم باشد جهت استفاده بهینه از فضای اتاق‌خواب خود تغییراتی در دکوراسیون آن ایجاد کنید. بنابراین باتوجه به اهمیت این موضوع، در ادامه مواردی را برای شما شرح خواهیم داد که با کمترین هزینه دکوراسیون اتاق‌خواب خود را تغییر دهید.

HigerHome.com--تغییر-دکوراسیون-اتاق

تغییر مکان وسایل

وسایل و المان‌هایی که در یک اتاق خواب وجود دارند جزء عناصر اصلی هستند و محل قرارگیری آن‌ها تاثیر بسزا و مستقیمی در دکوراسیون فضا دارد. با این وصف تغییر مکان این المان‌ها اثر فوق‌العاده‌ای در تغییر کلی دکوراسیون اتاق خواب دارد و این تغییر کاملا رایگان است.

ابتدا فضای اتاق را آنالیز کنید و ببینید چه وسایل و اجزایی می‌توانند جابجایی معقول داشته باشند بدون اینکه توازن و تناسب فضا به هم بریزند. حتی می‌توانید چیدمان وسایل را بارها در حالات مختلف تغییر دهید تا به حالت ایده‌آل دست پیدا کنید.

به این منظور حالت قرار گرفتن تخت‌خواب، محل قرارگیری آینه و میز آرایش، مکان قرارگیری میز کامپیوتر یا قفسه کتاب‌ها، محل نصب تابلو و قاب‌‌عکس‌ها، محل قرارگیری وسایل تزئینی و… می‌تواند در اتاق شما تغییر پیدا کند.

بهتر است بتوانید در فضای اتاق خواب خود محل قرارگیری چند المان یا وسیله را به شکل متناسب و بهینه تغییر دهید. مطمئن باشید نتیجه نهایی آن یک تغییر اساسی در دکوراسیون داخلی اتاق شما بدون صرف هزینه خواهد بود.

HigerHome.com--تغییر-دکوراسیون-داخلی-اتاق

تعویض پرده ها

پرده‌ها معمولا در اکثر اتاق خواب‌ها وجود دارند و عموما پرده‌ای که در اتاق‌خواب نصب می‌شود برخلاف پرده‌های مورد استفاده در سالن پذیرایی یا نشیمن، چندان پرکار و مجلل نیستند و معمولا ساده و کاربردی انتخاب می‌شوند.

پرده‌ها نیز باتوجه به حجمی که داشته از نظر بصری جلوه خاص خود را دارند. ازاین‌رو یک فاکتور مهم در تغییر دکوراسیون اتاق خواب محسوب می‌شوند که می‌تواند با هزینه اقتصادی و متناسب با بودجه شما نیز اتفاق بیفتند.

بنابراین می‌توانید برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود پرده‌ اتاق را با پرده‌ای دیگر با قیمت مناسب و ظاهر مدرن‌تر تعویض کنید و قطعا نتیجه این تغییر چشمگیر خواهد بود.

HigerHome.com-دکوراسیون-داخلی-اتاق-خواب

برای دریافت ایده های بیشتر در جهت تغییر دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان، می‌توانید از مطلب هیگر در این خصوص نیز دیدن کنید.

استفاده از برچسب

امروزه اکثر اتاق‌ها از کمددیواری یا حداقل یک قسمت کمد برخوردار هستند. ممکن است کمد اتاق شما از نظر رنگ دمده یا کهنه و رنگ‌ و رو رفته شده باشد؛ در چنین شرایطی تعویض کلی کمد یا درب‌های چوبی و ام‌دی‌افی قطعا نیاز به صرف هزینه قابل‌توجه دارد.

شما می‌توانید با استفاده از برچسب‌های مخصوص سطوح چوبی که مانند یک پوشش عمل می‌کنند، سطوح چوبی مورد نیاز اتاق‌خواب خود را کاور کنید. کاور کردن کمدها یا بخش‌های چوبی که نیاز به تعویض دارند، کمک می‌کند شما با صرف حداقل هزینه این اجزاء را از نظر ظاهری بازسازی کنید و در نهایت تغییر مشهودی در فضای داخلی و دکوراسیون اتاق خواب ایجاد کنید.

HigerHome.com--تغییر-دکوراسیون-اتاق-خواب-با-هزینه-ی-کم

در کنار کارهای مفید برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب بدون هزینه، داشتن یک سرویس خواب با دوام، با کیفیت و دارای ضمانت که باعث شود خیالتان از کیفیت و دمدمه نشدن آن تا سال های سال راحت باشد نیز می‌تواند از دغدغه ی فکری و مالی شما در جهت تغییر دکوراسیون بسیار کم کند.

رنگ‌آمیزی

زمانی که صحبت از تغییر دکوراسیون در میان باشد در ذهن اکثر ما رنگ‌آمیزی جزء اولین فاکتورها است. این مسئله طبیعی بوده چراکه رنگ‌‌آمیزی قسمت‌های مختلف عموما جزء ثابت هر تغییر دکوراسیونی است و اثر مستقیمی نیز دارد.

شما نیز می‌توانید به شکل هوشمندانه جهت تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود از این فاکتور نهایت استفاده را ببرید. چراکه عموما رنگ‌آمیزی جزء تغییراتی است که هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

به این منظور بار دیگر اتاق خود را از نظر بگذرانید. دیوارها، درها و پنجره‌ها، برخی وسایل چوبی یا فلزی و… اگر حس می‌کنید که برخی از المان‌های قابل رنگ‌آمیزی در اتاق‌خواب از رنگ  قابل تغییرات مثبتی هستند، می‌توانید با خرید رنگ مناسب و مخصوص، به کمک رنگ‌آمیزی در دکور اتاق خود باعث تغییر شوید.

HigerHome.com-دکوراسیون-داخلی-اتاقخواب

حذف برخی المان ها

تغییر دکوراسیون اتاق خواب همیشه نباید همراه با اضافه کردن یکسری اجزاء به فضا باشد. گاهی لازم است که شما یکسری عناصر را از فضای اتاق خود حذف کنید تا تغییرات مطلوبی ایجاد شود؛ این نوع تغییرات نیز برای شما هزینه‌ای در پی نخواهند داشت.

به این منظور به وسایل و عناصر موجود در اتاق‌خواب خود مانند تابلوها، المان‌های تزئینی، میز و صندلی‌ها، قالیچه و کف‌پوش‌ها، وسایل کاری و…  دقت کنید. اجزا و وسایلی که از کار افتاده، کهنه، دمده، نامربوط، غیرکاربردی و… هستند را از اتاق خواب خود خارج کنید.

به این ترتیب شما با حذف برخی عناصر به ساده‌تر شدن دکوراسیون اتاق خواب خود کمک کرده و نه‌تنها باعث تغییرات مطلوب در دکور اتاق می‌شوید، بلکه به آزاد شدن فضای داخلی اتاق نیز کمک می‌کنید.

HigerHome.com-ایده-تغییر-دکوراسیون-اتاق-خواب

المان های تزئینی

المان‌های تزئینی جزء جدایی ناپذیر هر دکوراسیونی هستند. این المان ها شامل عناصر بسیار مختلفی مانند گل‌های طبیعی و مصنوعی، تابلوها، دیوارکوب‌ها، ظروف و وسایل دکوراتیو، مجسمه‌ها و… می‌شوند.

خوشبختانه عناصر تزئینی رنج قیمتی بسیار متنوعی داشته و شما می‌توانید وسایل تزئینی بسیار متنوعی را با قیمت مناسب و اقتصادی تهیه کرده و تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود از آن‌ها کمک بگیرید.

به این منظور می‌توانید از چند گل طبیعی مناسب، تابلوهای مربوط با سبک دکوراسیون اتاق، شمع‌ها، مجسمه‌ها، ظروف تزئینی و… در قسمت‌های مختلف اتاق خود استفاده کنید. باید در نظر داشته باشید این عناصر تزئینی باید باتوجه به دیگر المان‌های موجود در اتاق انتخاب شوند.

HigerHome.com--تغییر-دکوراسیون-اتاق-خواب-با-کمترین-هزینه

جمع‌بندی

طبیعتا تغییر دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند یکسری هزینه‌ها را به دنبال داشته باشد اما لزوما نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت برای تغییر دکوراسیون اتاق‌ خود ندارید. البته نمی‌توان منکر شد که با صرف هزینه بیشتر تغییرات بهتری در دکوراسیون ایجاد کرد.

بنابراین اگر شما تمایل به ایجاد تغییر دکوراسیون دارید، موارد فوق بدون شک می‌توانند در ایجاد تغییرات چشم‌گیر، کم‌هزینه و بعضا رایگان به شما بسیار کمک کنند.

برای دیدن جدیدیترین مدل‌های سرویسخواب، از اینستاگرام هیگر دیدن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *