گسترش زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی، باعث دسترسی اکثر افراد واحد مسکونی به بالکن به عنوان تنها فضای آزاد ساختمانی شده است. در نتیجه دکور یک بالکن به خصوص دکوراسیون بالکن کوچک به بهترین شکل، می‌تواند یکی از دغدغه های مهم در زندگی امروزه ی آپارتمانی باشد.

متاسفانه مساحت واحدهای مسکونی روزبه‌روز در حال کوچک‌تر شدن است و به تبع آن اندازه بالکن‌ها نیز عموما محدود است. حتی بسیاری از بالکن‌ها از مساحتی کمتر از 3 تا 4 مترمربع برخوردار هستند.

بدون شک داشتن یک بالکن زیبا که بتوان لحظاتی از وقت آزاد خود را در آن سپری کرد و از هوای مطبوع و تازه لذت برد، بسیار در حفظ روحیه و بهبود شرایط روحی تاثیرگذار است. به همین دلیل طراحی بالکن بسیار حائز اهمیت است.

طراحی بالکن‌های بزرگ کار دشواری نیست. در ادامه قصد داریم ایده‌هایی برای داشتن یک بالکن کوچک با دکوری فوق‌العاده برای شما عزیزان شرح دهیم تا از فضای بالکن خود هرچند کوچک لذت ببرید.

Higerhome.com-جدیدترین-مدل-دکوراسیون-بالکن-کوچک

بازسازی

هرچقدر که بالکن شما کوچک‌تر باشد، بازسازی آن اهمیت بیشتری دارد. سنگ، کاشی یا سرامیک قدیمی و لک‌شده جذابیت بالکن شما را بطور کل از بین می‌برد. بنابراین در اولین حرکت، اقدام به بازسازی کف، دیوارها و حتی نرده‌های بالکن خود کنید.

می‌توانید از سنگ و سرامیک‌های براق و رنگ روش در بازسازی دیوارها و کف بالکن خود استفاده کنید. البته نوع متریال بازسازی شما کاملا سلیقه‌ای است.

بطور مثال دیوارهای تراس شما می‌تواند بلکا یا دیوارپوش صنعتی باشد. حتی می‌توانید از کف‌پوش‌هایی سازگار با محیط باز برای کف بالکن خود کمک بگیرید. درهرحال هدف اصلی تمیز و نو شدن دیوارها و کف بالکن است.

Higerhome.com-دکور-بالکن-از-طریق-بازسازی

بازسازی یکی از راه حل های نسبتا کم هزینه برای نو شدن جلوه ی محیط است. اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل قدیمی خود با روش بازسازی و صرف هزینه ی کم دارید، مجله ی هیگر با ایده های ناب و کم هزینه راهنمای شما خواهد بود.

استفاده از کف‌پوش

اگر امکان بازسازی کف بالکن را ندارید؛ در صورت تمایل می‌توانید از انواع کف‌پوش‌های پلاستیکی، فومی، چمن مصنوعی و… برای دکوراسیون کف بالکن کوچک خود کمک بگیرید.

این کف‌پوش‌ها با رنگ‌های متنوع، پوشاننده نواقص کف بالکن و عموما قابل شست‌وشو هستند. علاوه بر این‌ها، تنوع رنگ این کف‌پوش‌ها محیط بالکن را بسیار شاد و جذاب جلوه می‌دهد.

Higerhome.com-دکور-بالکن-کوچک-با-گلدان

توجه به نرده ها

اگر قسمت جلوی بالکن شما به جای دیوار نرده کار شده، نباید به نرده‌ها بی‌توجه باشید. چراکه بخش بزرگی از بالکن کوچک شما را تشکیل می‌دهند. بنابراین حتما نرده‌های قدیمی را احیای رنگ کرده و تعمیر کنید.

برای زیبایی بیشتر نرده‌ها و ایجاد حس سرسبزی می‌توانید از دیوار سبز مصنوعی یا ریسه برگ مصنوعی کمک گرفت و نرده‌های بالکن خود و یا حتی دیوار‌ها را با آن پوشش دهید.

Higerhome.com-دکور-بالکن-کوچک

استفاده از گل و گلدان

گل‌ها همیشه هرفضایی را زیبا‌تر و سرزنده‌تر جلوه می‌دهند؛ مخصوصا اگر قصد چیدن دکور یک بالکن کوچک را داشته باشید. بنابراین برای جذابیت و دنج بودن هرچه‌ بیشتر دکوراسیون بالکن کوچک خود از تاثیر گل‌ها غافل نشوید.

به این منظور در بالکن‌های کوچک بجای استفاده از گلدان‌های زمینی، از گلدان‌های دیوارکوب یا نرده‌ای کمک بگیرید تا فضای اصلی را اشغال نکنند. در این گلدان‌ها می‌توانید انواع سبزیجات یا گل‌های مخصوص فضای آزاد را بکارید و از سرسبزی فضا لذت ببرید.

Higerhome.com--دکور-بالکن

برای داشتن بهترین نوع دکور با گل و گلدان های تزئینی و استفاده از گل‌های مناسب محیط آپارتمانی، می‌توانید از ایده های تزئین پنجره با گل مجله ی هیگر نیز دیدن کنید.

میز و صندلی

مسلما در بالکن‌های کوچک جایی برای استفاده از سرویس میز و صندلی یا مبلمان‌های فضای باز وجود ندارد. اما می‌توانید با انتخاب میز‌ و صندلی مناسب از این المان نیز در بالکن کوچک خود بهره‌مند شوید.

به این منظور میز و صندلی‌های تاشو طرح چوبی می‌توانند یک انتخاب فوق‌العاده باشند. چراکه از نظر سایز بسیار کوچک و با تا شدن حداقل فضا را اشغال می‌کنند.

امروزه ده‌ها مدل صندلی تکی یا میز و صندلی در جنس‌های مختلف فلزی، طرح چوبی، پلاستیکی و… مخصوص بالکن‌های کوچک وجود دارند. حتی می‌توانید در بالکن خود یک استند نرده‌ای و یک صندلی راحتی کوچک قرار دهید.

تعداد صندلی‌ها در بالکن یا وجود میز به مساحت بالکن شما بستگی دارد. حتی در صورت علاقه، بجای میز و صندلی از تشکچه‌ها و کوسن‌های جذاب و رنگارنگ در گوشه بالکن استفاده و یک نشیمن جذاب بسازید.

در نهایت، با استفاده از یک نیمکت دیواری جذاب بر روی دیوار بالکن با قابلیت تاشونده، بدون پایه و با حداقل حجم اشغالی، بهترین گزینه برای نشستن در بالکن خود را خواهید داشت و در نهایت دکوراسیون شیکی برای بالکن کوچک خود تشکیل خواهید داد.

Higerhome.com-دکوراسیون-فضای-بالکن

استفاده از شلف و باکس

یک ایده فوق‌العاده برای بالکن‌های کوچک، استفاده از انواع شلف و باکس‌های دیوارکوب است. بدین صورت از فضای بالکن به شکل بهینه و کاربردی استفاده می‌کنید.

به این منظور می‌توانید چند شلف و باکس را بر روی دیوارهای بالکن خود نصب کنید. از آن‌ها به ‌عنوان فضایی برای کتاب‌ها، وسایل دکوراتیو، گلدان‌های تزئینی و… استفاده کنید.

شلف و باکس‌های دیواری در بالکن نتنها کمک می‌کنند از دیوارها استفاده‌ی بهینه کنید؛ بلکه سادگی و بی‌روحی دیوارهای بالکن را از بین برده و باعث جذابیت محیط بالکن شما می‌شوند.

Higerhome.com-دکوراسیون-بالکن-کوچک-با-شلف-و-باکس

باربیکیو

هرچقدر هم که بالکن شما کوچک باشد نمی‌توان از داشتن یک باربکیو گذشت. امروزه باربیکیوهای گازی کوچکی طراحی شده‌اند که فضای بسیار کمی اشغال کرده و حتی می‌توانند در قسمت بیرونی نرده‌های تراس شما یا بر روی دیوار یا لبه بالکن نصب شوند.

این باربیکوهای کوچک دیواری به شما امکان می‌دهند از فضای محدود بالکن خود برای تهیه کباب یا خوراک مورد علاقه کمک بگیرید و در عین‌حال کمترین فضا از بالکنتان اشغال شود.

Higerhome.com-دکوراسیون-بالکن-کوچک-با-باربیکیو

استفاده از فضای فوقانی

در یک بالکن کوچک علاوه بر فضای پایین بالکن، می‌توان از فضای فوقانی یا نزدیک به سقف نیز نهایت استفاده را برد. به این منظور، قسمت‌های فوقانی بالکن را قفسه‌بندی کرده و یا با متریال مناسب، کمدهایی جهت انبار کردن وسایل مورد نیاز در آن طراحی کرد.

حتی می‌توانید در کنار انبار کردن قسمت فوقانی از تزئیناتی مانند ریسه روشنایی در ترکیب با ریسه برگ برای زیبایی سقف بالکن نیز استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر استفاده بهینه از قسمت فوقانی، سقف بالکن نیز از نظر بصری جذاب‌تر خواهد شد.

Higerhome.com-دکوراسیون-مدرن-بالکن-کوچک

هیگر را در اینستاگرام هم دنبال کنید

جمع بندی

هرچقدر که بالکن شما فضای محدودی داشته باشد، بازهم می‌توانید با کمک گرفتن از وسایل تاشو و سایز کوچک از آن نهایت استفاده را ببرید. ازطرفی با حذف وسایل غیرضروری در بالکن و بازسازی آن، می‌توانید یک فضای مرتب و تمیز را طراحی کنید و با قرار دادن وسایل، دیوارپوش، کف‌پوش و… در رنگ‌های شاد، فضای آن را دلنشین‌تر جلوه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *