اتاق مستر یک اصطلاح انگلیسی است که عموما به اتاق اصلی و بزرگ یک خانه اطلاق می‌شود؛ اتاق خواب مستر معمولا بزرگ‌ترین و مجهزترین اتاق هر خانه‌ای است که دسترسی بیشتری به امکانات نسبت به سایر اتاق‌ها دارد و عموما به صاحب خانه یا زوجین تعلق دارد.

ممکن است در یک آپارتمان‌ یا ویلا بزرگ و چندخوابه، چند اتاق مستر وجود داشته باشد. البته میزان امکانات و تجهیزات این اتاق‌ها می‌تواند با هم متفاوت باشد.

این اتاق، یک اتاق راحت و کاربردی است که شما می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های روزمره خود را در همین اتاق انجام دهید. حتی در برخی موارد نیازی به خارج شدن از اتاق خود ندارید به همین دلیل امروزه اتاق مستر بسیار محبوب و جزء اولویت‌ها در طراحی داخلی است؛ در ادامه این مطلب به ویژگی‌های مهم این اتاق اشاره خواهیم کرد.

Higerhome.com--اتاق-مستر-شیک

مساحت بزرگ

همانطور که اشاره کردیم اتاق‌مستر معمولا بزرگ‌ترین اتاق یک فضای داخلی است. بطور معمول اتاق‌های بزرگ یک خانه را که دسترسی بیشتر به فضاهای دیگر دارند، به عنوان اتاق‌مستر انتخاب می‌شوند؛ بنابراین اندازه بزرگ جزء ویژه‌های مشترک اتاق‌های مستر است.

اساسا این اتاق نیاز به مساحت بیشتری نسبت به اتاق‌های معمولی دارد. چراکه باید یک‌سری تجهیزات، وسایل یا امکانات رفاهی و کاربردی در آن قرار بگیرد؛ ازاین‌رو اگر به فکر داشتن یک اتاق‌مستر در خانه خود هستید از همان ابتدای معماری فضای داخلی، باید به مساحت اتاق موردنظر خود توجه لازم را داشته باشید.

Higerhome.com--اتاقخواب-مستر

داشتن سرویس‌های بهداشتی

اولین ویژگی که از یک اتاق مستر به ذهن اکثر افراد می‌رسد داشتن توالت و حمام یا در واقع سرویس‌های بهداشتی است. در واقع یکی از ویژگی‌های مهم هر اتاق مستری داشتن سرویس‌های بهداشتی است.

این ویژگی به صاحب اتاق امکان می‌دهد که بدون نیاز به خارج شدن از اتاق از توالت، روشویی، حمام و… استفاده کند. بنابراین این افراد نیازی به استفاده از سرویس‌های بهداشتی مشترک خانه ندارند.

Higerhome.com--مدرن-ترین-اتاق-خواب-مستر

دسترسی به فضاهای آزاد

به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های اتاق‌مستر به می‌توان به دسترسی این اتاق به فضاهای آزاد مانند تراس و بالکن اشاره کرد. این ویژگی کمک می‌کند که صاحب اتاق بتواند به هوای آزاد در طول شبانه‌روز دسترسی داشته باشد.

به واسطه این ویژگی معمولا اتاق‌های مستر از نور طبیعی بالایی برخوردار هستند و دارای پنجره‌های سراسری یا درهای شیشه‌ای و بزرگ می‌باشند. البته باید در نظر داشته باشید که بر حسب نقشه کلی فضای داخلی ممکن است اتاق مستر دسترسی مستقیمی به بالکن، تراس و… نداشته باشد

Higerhome.com--اتاق-مستر-لوکس

وجود امکانات رفاهی

بر حسب مساحت و میزان هزینه‌ای که بابت طراحی و تجهیز یک اتاق‌مستر می‌شود، این اتاق ممکن است به امکانات رفاهی مختلفی دسترسی داشته باشد. در این صورت سپری کردن وقت در این اتاق می‌تواند همراه با رفاه و سرگرمی باشد.

قانون و بایدهای خاصی برای امکانات موجود در این اتاق وجود ندارد اما برحسب سلیقه و بودجه در اتاق‌مستر می‌تواند تجهیزات و امکاناتی مانند مبلمان، سرویس‌ خواب‌های لوکس، کنسول و میزهای آرایش، میزکار، کامپیوتر و تلویزیون، کنسول و وسایل بازی، گاوصندوق و… وجود داشته باشد.

بنابراین در یک اتاق مستر حرفه‌ای و مجهز شما امکان رسیدگی به امور کاری، سرگرمی، رسیدگی به امور بهداشتی خود و… را خواهید داشت. همچنین در این اتاق می‌تواند بخشی به عنوان کلوزت‌روم یا کمد دیواری حرفه‌ای وجود داشته باشد که فرد تمام لباس‌ها، اکسسوری‌ها، وسایل شخصی و…. خود را در آن قسمت نگهداری کند.

Higerhome.com-اتاق-مستر

برای دیدن انواع سرویس‌خواب های لاکچری همراه با قیمت و رنگ‌بندی های متفاوت طبق سلیقه‌تان، می‌توانید از سرویس‌خواب های مدرن هیگر دیدن کنید.

مزایای اتاق خواب مستر

بدون شک اتاق‌ خواب مستر نسبت به اتاق‌های معمولی یکسری امتیازها دارد که باعث می‌شود صاحب اتاق احساس راحتی و رفاه بیشتری را در اتاق شخصی خود داشته باشد.

چنین اتاقی به فرد اجازه داشتن حریم خصوصی بیشتری را می‌دهد. بنابراین در بسیاری از موارد نیازی به خروج از اتاق و استفاده از بخش‌هایی که جنبه استفاده مشترک داشته را ندارد.

اتاق خواب مستر کمک می‌کند که شما بتوانید به صورت متمرکز در فضای اتاق خود به امکانات بهداشتی، سرگرمی، رفاهی، شخصی، کاری و… دسترسی داشته باشید.

برای مثال می‌توانید پس از دوش گرفتن در اتاق‌مستر خود پشت میز کارتان بشینید. مقداری به امور کاری خود رسیدگی کرده، سپس به تراس رفته هوایی تازه کرده و حتی پس از آن با کنسول بازی خود سرگرم شوید.

ویژگی مثبت دیگری که این نوع اتاق‌ دارد این است که شما می‌توانید در هر سبک طراحی داخلی اعم از سبک کلاسیک، بوهمین، نئوکلاسیک، مدرن، مینیمال و… اتاق‌مستر خود را داشته باشید. این نوع اتاق محدودیتی در ارتباط با سبک دکوراسیون داخلی فضا ندارد.

Higerhome.com--دیزاین-لاکچری-اتاق-مستر

اگر برای داشتن یک تزئین شیک مخصوص اتاق خواب، ایده ای ندارید، مطلب تزئین اتاق خواب به روش‌های شیک و مدرن به شما کمک خواهد کرد.

آیا هر خانه‌ای می‌تواند اتاق مستر داشته باشد؟

در پاسخ باید گفت اتاق‌مستر عموما مناسب خانه‌هایی با متراژ متوسط رو به بالا و چندخوابه است. شرایط خانه موردنظر باید به صورتی باشد که در کنار یک اتاق با امکانات مستر، فضای کافی برای ایجاد امکانات و فضاهای مشترک نیز داشته باشد.

برای مثال اگر فضای داخلی تحت اختیار شما تنها امکان داشتن یک سرویس بهداشتی را دارد، طبیعتا قرارگیری آن در اتاق‌خواب شخصی چندان منطقی نیست. بنابراین اتاق‌مستر نمی‌تواند مناسب هر خانه‌ای باشد.

هزینه اتاق مستر چقدر است؟

هزینه اتاق مستر باتوجه به امکانات و تجهیزاتی که در اتاق قرار دارد کاملا متغییر است. همچنین سطح کیفیت تجهیزات و امکانات اتاق نیز اثر مستقیمی بر هزینه نهایی طراحی اتاق مستر دارد بنابراین نمی‌توان هزینه واحد و ثابتی را برای آن عنوان کرد.

Higerhome.com--اتاق-خواب-مستر

جمع بندی

اتاق مستر به عنوان یک اتاق مجهز، مستقل، مدرن و کاربردی امروزه بسیار مورد توجه است. این سبک اتاق از نظر تجهیزات، امکانات و به تبع هزینه اجرا دارای انعطاف است و شما می‌توانید با توجه به مقدار بودجه خود اتاق مستر را از سطح مبتدی تا حرفه‌ای طراحی کنید.

برای مثال شما مجبور نیستید که حتما در اتاق مستر خود تی‌وی یا کنسول بازی داشته باشید. حتی ممکن است اتاق شما دسترسی مستقیم به بالکن یا تراس نداشته باشد اما بازهم می‌توانید تا جای ممکن آن را جهت یک اتاق مستر مجهز کنید.

بنابراین اگر فردی هستید که نسبت به حریم شخصی و فضای مستقل خود حساسیت ویژه‌ای دارید می‌توانید با کمک اتاق مستر، بسیاری از فعالیت‌های خود از فضاهای مشترک جدا کرده و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

جدیدترین مدل‌های سرویس‌خواب را در اینستاگرام هیگر ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *