به عنوان یکی از پرطرفدارترین المان‌ها در دکوراسیون داخلی می‌توان به آینه کنسول اشاره کرد. آینه کنسول در واقع تغییر شکل‌یافته میز کنسول‌ها یا کمدهای دکوری و تزئینی قدیم هستند که برای نگهداری ظروف خاص از آن‌ها استفاده می‌شد.

مرسوم‌ترین شکل استفاده از این مدل میز در قدیم، میزهایی است که آینه و شمعدان را روی آن قرار می‌گرفت. بطور کل، آینه کنسول حاصل ادغام و یا تحول میزها و کمدهای قدیمی است و شکل امروزی آن بسیار محبوب و مورد استقبال می‌باشد.

آینه کنسول‌ها نوعی میز دکوری هستند که تلفیقی از کنسول‌ها یا کمدهای کوچک با میز آرایش می‌باشند. به همین دلیل کارایی این نوع میز دکوری محدود به آرایش یا نگهداری ظروف نیست و باتوجه به مدل آن می‌تواند کارایی مختلفی داشته باشد.

آینه کنسول از نظر مدل، طرح، رنگ، جنس و کاربرد انواع مختلفی دارد و این تنوع سبب شده است که در تمام دکوراسیون‌های داخلی بتوان از این المان استفاده کرد.

Higerhome.com-آینه-کنسول-خاص

انواع آینه کنسول و کاربرد آن‌ها

آینه کنسول‌ها از دو قسمت مجزا تشکیل شده‌اند که شامل آینه و میز می‌باشد؛ مدل آینه و میز می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ آینه ممکن است در مدل‌های مربعی، بیضی، دایره، مستطیل و طرح‌های کارشده کلاسیک باشد و می‌تواند به دیوار نصب شده یا روی میز قرار بگیرد.

کنسول‌ها نیز از نظر سایز، مدل و طرح انواع بسیار مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

Higerhome.com-آینه-کنسول-قهوه-ای

کنسول میزی

میز کنسول یا کنسول میزی به کنسول‌هایی گفته می‌شود که به شکل میز پایه بلند بوده و کشو یا درب ندارند. در واقع این کنسول‌ها تنها از یک سطح با چهار پایه تشکیل شده و عموما به شکلی طراحی می‌شود که یک ضلع آن‌ها صاف و به دیوار بچسبد.

سطح این کنسول‌ها می‌تواند از سنگ، چوب و… بوده و پایه کنسول نیز می‌تواند فلزی یا چوبی باشد. در هر حال این کنسول‌ها فاقد کشو و درب هستند و آینه آن‌ها می‌تواند بر روی میز قرار بگیرد یا به دیوار نصب شود.

از این مدل آینه کنسول عموما برای نگهداری وسایل دکوراتیو و تزئینی مانند شمعدان، ظروف تزئینی و… استفاده و عمده کارایی آن جهت زیبایی بیشتر فضا و جلوه وسایل تزئینی بر روی کنسول است.

Higerhome.com-ست-آینه-کنسول

کنسول کشودار

برخلاف میزکنسول‌ها که تنها پایه داشتند، کنسول‌های کشودار یک یا چند کشو دارند اما عموما تعداد کشوها کم و از نظر اندازه ظریف هستند. در این مدل کنسول تنها بخشی از میز کشو داشته و عموما قسمت فوقانی چند کشوی ظریف داشته و قسمت پایین کنسول مانند میز ساده چهار پایه آزاد دارد.

مدل کشوها در این نوع کنسول می‌تواند بسیار متنوع باشد. ممکن است تمام قسمت جلوی کنسول یک کشوی سراسری کار شود و یا اینکه در ضلع‌های مختلف میز کشوهای مستقلی کار شود.

درهرحال این مدل آینه کنسول عموما در اتاق‌خواب‌ها، راهرو‌ها و قسمت‌های ورودی قرار می‌گیرد و از نظر کاربردی جنبه میز‌آرایشی را دارد. در کشوهای این کنسول‌ها عموما وسایل شخصی مانند لوازم آرایشی بهداشتی قرار می‌گیرد.

بر روی این مدل کنسول نیز می‌تواند ادکلن، ساعت و یا چند وسیله تزئینی کوچک قرار داد. بطور کل کارایی این نوع آینه کنسول جهت آمادگی و چک کردن ظاهر خود می‌باشد.

Higerhome.com-آینه-کنسول-دکوری

کنسول کمددار

یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع آینه کنسول‌ها مدل کمددار یا درب‌دار می‌باشد که در چندسال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این نوع کنسول‌ها مانند یک کمد کوچک با ارتفاع کوتاه‌تر، به صورت کامل دارای درب و از داخل حاوی طبقه‌بندی هستند.

در این مدل کنسول خبری از پایه‌های بلند نیست و پایه‌های کنسول کوتاه هستند. برخلاف دو مدل دیگر که می‌توانند به میزها نیز شباهت داشته باشند، این مدل کنسول به کمدها شباهت بیشتری دارد.

کنسول‌های کمدی می‌توانند مسطح و ساده یا دارای انحنا و کارشده باشند. این مدل آینه کنسول معمولا در پذیرایی قرار می‌گیرد و از آن برای نگهداری ظروف مخصوص پذیرایی استفاده می‌شود.

Higerhome.com-آینه-کنسول-کمدی
Higerhome.com-آینه-کنسول-لاکچری

انتخاب آینه کنسول باتوجه به دکوراسیون منزل

آینه کنسول‌ها می‌تواند از متریال‌های مختلفی مانند چوب، فلز، ام‌دی‌اف، سنگ و… تولید شوند. همچنین می‌توانند در مدل‌های فانتزی و مینیمال، ساده و مدرن، کلاسیک و کارشده، نئوکلاسیک و… طراحی شوند.

بنابراین آینه کنسول می‌تواند کاملا ساده یا بسیار کارشده و مجلل باشد؛ ازاین‌رو هنگام انتخاب آینه کنسول ابتدا به سبک دکوراسیون داخلی و هدف استفاده خود توجه کرده و سپس انتخاب کنید.

ابتدا باید بدانید که هدف شما نگهداری لوازم شخصی، تزئینی یا پذیرایی است؟ همچنین باید بدانید که آینه کنسول را در کدام قسمت از خانه می‌خواهید قرار دهید؟

بنابراین هدف استفاده، محل قرارگیری و سبک دکوراسیون منزل شما در انتخاب آینه کنسول بسیار حائز اهمیت است؛ برای مثال اگر سبک خانه شما کلاسیک است، انتخاب یک آینه کنسول مینیمال کشودار برای پذیرایی چندان مناسب نیست درحالی که یک کنسول کمددار چوبی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

Higerhome.com-آینه-کنسول-پنجره-ای

نکات مثبت آینه کنسول

  • آینه کنسول‌ها با تنوع بیشماری در طرح، رنگ، سبک، جنس و سایز، با کاربردهای مختلف و مناسب با انواع دکوراسیون منزل وجود دارند.
  • این نوع میز دکوری علاوه بر کاربردی که در نگهداری و نمایش وسایل مختلف دارد، از نظر بصری نیز تاثیر چشم‌گیری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد.
  • رنج قیمت آینه کنسول‌ها باتوجه به شدت میزان تزئین یا سادگی، کیفیت و نوع متریال، سایز و… بسیار گسترده است و به شما امکان خرید با بودجه متغییر را می‌دهد.
  • تنوع بالای مدل و رنگ آینه کنسول به شما این امکان را می‌دهد که آینه کنسول را به راحتی با دیگر عناصر موجود در دکوراسیون منزل خود ست کنید.
Higerhome.com-آینه-کنسول-چوبی

حال که با مزایای آینه‌کنسول آشنا شدید، اگر قصد خرید آن را دارید؛ هیگر با انواع مختلف آینه کنسول به همراه قیمت می‌تواند به شما در یک خرید مناسب کمک کند.

جمع‌بندی

آینه کنسول‌ها جزء وسایل بسیار ضروری در دکوراسیون منزل نیستند اما به خوبی می‌توانند تکمیل‌کننده دکوراسیون خانه شما باشند. از مدل کمددار، میزی کنسول و یا کشویی میزهای دکوری در راهروها، اتاق‌ها، ورودی‌ها، سالن، پذیرایی و هرجای مناسب دیگری در خانه، استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که مکان آینه کنسول باید در تناسب با کاربرد و مدل آن باشد. بطور مثال استفاده از کنسول کشویی که دارای ادکلن‌ها و وسایل آرایشیت در پذیرایی منزل مناسب نیست.

جدیدترین مدل آینه کنسول را در اینستاگرام هیگر ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *