روش ساخت سرویس خواب در چند مرحله انجام میشود؟

برای بسیاری از کاربران این سوال وجود دارد که روش ساخت سرویس خواب به چه صورت است و مراحل تولید آن به چه شکلی است.

مسلما باتوجه به اینکه سرویس‌خواب‌ از متریال مختلف و در طرح‌ها، مدل‌ها و سایزهای متنوعی تولید می‌شود ممکن است ازنظر جزئیات روش ساخت، تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

همچنین روش ساخت و ابزاری که در پروسه تولید سرویس خواب استفاده می‌شود در کارگاه‌های تولیدی نسبت به کارخانه‌های مجهز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.

مراحل ساخت سرویس خواب

شاید بهتر باشد روش ساخت سرویس خواب را به شکل مراحل مختلف توضیح داد؛ به این ترتیب روش کلی تولید سرویس خواب طبق مراحل زیر است.

طراحی اولیه

قدم اول در ساخت سرویس خواب طراحی اولیه آن است؛ درواقع اکثر مصنوعات تولیدشده ابتدا نیازمند یک طراحی شماتیک هستند تا ایده‌ای که در ذهن طراح وجود دارد قابل تجسم و بررسی باشد.

این طراحی ممکن است به شکل ابتدایی با کاغذ، مداد، خط‌کش و… انجام شود یا از نرم‌افزارهای کامپیوتری تخصصی دوبعدی و سه‌بعدی مانند AutoCAD، SketchUp، 3ds Max، SolidWorks و… برای طراحی دقیق آن استفاده شود.

در هرحال ابتدا یک طرح مجازی از سرویس خواب ایجاد شده و سعی می‌شود که تا جای ممکن جزئیات در آن نشان داده شود؛ این جزئیات می‌تواند شامل جنس متریال، تزئینات و… نیز باشد.

اندازه گیری

مرحله دوم در ساخت سرویس خواب اندازه‌گیری است که یکی از مهم‌ترین مراحل است. در این مرحله ابعاد تمام المان‌ها ازجمله تخت‌خواب، پاتختی، دراور و… ازنظر طول، عرض، عمق و ارتفاع مشخص و اندازه‌گیری می‌شود.

این اندازه‌گیری تنها به بدنه‌ اصلی مربوط نمی‌شود بلکه تمامی پلان‌ها یا قسمت‌های یک المان مانند درب، فریم، کشو، کفی و… را شامل می‌شود.

اهمیت این مرحله به اندازه‌ای است که کوچک‌ترین اشتباهی در اندازه‌گیری یک قسمت می‌تواند باعث شود که مونتاژ آن المان با مشکل جدی روبه‌رو شود.

انتخاب متریال

پس از طراحی اولیه و انجام اندازه‌گیری‌ها نوبت به انتخاب متریال است. در این مرحله طراح براساس طرح اولیه، مناسب‌ترین متریال‌هایی که بتوانند پس از اجرا بهترین جلوه، دوام و کارایی را داشته باشد را انتخاب می‌کند.

در این مرحله نوع چوب یا ام‌دی‌اف، جنس پارچه‌ها، مدل و کیفیت یراق‌آلات، نوع و جنس تزئینات و… انتخاب می‌شود؛ درواقع بخشی از کیفیت خروجی سرویس خواب به نوع و کیفیت متریال انتخاب‌شده در این مرحله برمی‌گردد.

تصاویر زیر تعدادی از سرویس خواب های هیگر هستند.

خرید آنلاین سرویس خواب از هیگر

برش

این مرحله یکی از مراحل اصلی و مهم در پروسه ساخت سرویس خواب است. در این مرحله تمام قسمت‌ها و قطعات برش خورده و به صورت مجزا هر قسمت براساس طراحی و اندازه‌های از پیش تعیین‌شده آماده می‌شود.

در این مرحله از انواع ابزار دستی و اتوماتیک استفاده می‌شود تا پلان‌های مختلف مربوط به هر المان طبق نقشه تولید شود؛ بنابراین متریال‌ موردنظر طبق الگو به وسیله ابزار و دستگاه‌های مختلف به شکل، حالت و اندازه موردنظر تبدیل می‌شود.

در این مرحله پرداخت‌هایی لازم بر روی متریال نیز اجرا می‌شود، برای مثال منبت‌ها، کنده‌کاری‌ها، تراش‌ها و… که براساس طرح و مدل اولیه موردنظر است برروی بدنه اجرا می‌شود.

آماده سازی و رنگ آمیزی

پس از آماده سازی اولیه مرحله دوم آماده سازی شروع می‌شود. در این مرحله سطوح موردنظر سوهان‌کشی شده، رنگ‌آمیزی‌ها انجام می‌شود، قسمت‌های که نیاز به روکش داشته آماده می‌شوند و…

در واقع ظریف‌کاری‌هایی بر روی تمامی قسمت‌ها انجام می‌شود تا هر قسمت از نظر ظاهری، کیفیت و کارایی به بهترین حالت خود دربیاید. این مرحله می‌تواند شامل نصب یراق و برخی از تزئینات نیز باشد.

مونتاژ

مرحله مونتاژ نیز یکی دیگر از مراحل مهم در ساخت انواع سرویس خواب است. در این مرحله تمام پلان‌های مربوط به هر المان ازجمله تخت، دراور و… به وسیله پیچ، مهره، لولا، چسب و… مونتاژ شده و کاملا فیکس می‌شوند.

کیفیت این مرحله تاثیر ویژه‌ای بر استحکام، ثبات و دوام هر المان دارد. درواقع هرچقدر پلان‌های مختلف با یراق و مواد باکیفیت‌تر و به شکل حرفه‌ای‌تری مونتاژ شوند خروجی کار استحکام و کیفیت بهتری خواهد داشت.

آماده سازی نهایی

پس از مونتاژ اولیه یکبار دیگر کیفیت ساختاری سرویس خواب بررسی شده و هرگونه ایرادی در آن برطرف می‌شود. در این مرحله ریزه‌کاری‌هایی که تا پیش از این امکان اجرای آن‌ها وجود ندارد انجام می‌شود.

برای مثال نصب تزئیناتی مانند فلزکاری و نگین‌کاری‌های ظریف، طلاکوبی و رنگ‌آمیزی قسمت‌های ظریف، وصل کردن دستگیره‌ها و… انجام شده و سرویس خواب آماده تحویل می‌شود.

البته بطور معمول مونتاژ برخی المان‌ها مانند تخت‌خواب بطور کامل انجام نمی‌شود تا حمل و ارسال‌ آن‌ها فضای کمتری اشغال کرده و راحت‌تر باشد. معمولا مونتاژ این المان‌ها بسیار آسان است و مشتری به تنهایی نیز می‌تواند در فضای اتاق مونتاژ آن را انجام دهد.

کیفیت ساخت سرویس خواب

در مطالب فوق سعی کردیم که مراحل ساخت سرویس خواب را به شکل کلی و به زبان ساده توضیح دهیم اما جزئیات، دقت و میزان حرفه‌ای بودن پروسه تولید سرویس خواب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نکات بسیاری وجود دارند که رعایت آن‌ها در پروسه تولید سرویس خواب می‌تواند کیفیت خروجی کار را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

  • هرچقدر که طراحی اولیه با ابزار پیشرفته‌تر و با جزئیات بیشتری صورت بگیرد دقت اجرا بالاتر است و خروجی کار به ایده موردنظر طراح نزدیک‌تر خواهد بود.
  • انتخاب درست متریال و استفاده از نمونه مرغوب هر متریالی تاثیر مستقیم بر زیبایی ظاهری و کیفیت سرویس خواب دارد.
  • دقت در مرحله اندازه‌ای به استاندارد بودن ساختار سرویس خواب ارتباط مستقیمی دارد.
  • میزان حرفه‌ای بودن پروسه برش و آماده سازی اولیه با کیفیت ساختاری، تعادل و… سرویس خواب ارتباط دارد.
  • دقت در مرحله مونتاژ، کیفیت و ابزار و مواد مورداستفاده در این مرحله تاثیر ویژه‌ای بر دوام سرویس خواب دارد.
  • سرویس خواب در مرحله پایانی حتما باید از نظر عدم وجود مشکل از هرنظر بررسی شود.

جمع بندی

روش ساخت سرویس خواب بطور کل مراحل مشخص و مشابهی دارد با این تفاوت که باتوجه به طرح و مدل، روش ساخت هر سرویس خوابی ممکن است از نظر جزئیات مقداری متفاوت باشد.

البته هرچقدر که ابزار تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تری در این زمینه استفاده شود قطعا پروسه ساخت سریع‌تر، باکیفیت‌تر و دقیق‌تر خواهد بود و مسلما میزان دخالت دست نیز در آن کاهش پیدا می‌کند.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *