آیا کنسول چوبی برای اتاق خواب ضروری است؟

اگر قصد خرید کنسول چوبی برای اتاق خواب خود را دارید این مطلب حتما برایتان مفید است! کنسول‌ها یکی از کاربردی‌ترین المان‌ها در دکوراسیون داخلی هستند که علاوه‌بر دیگر قسمت‌ها در فضای اتاق‌خواب نیز می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

میز کنسول‌هایی که در فضای اتاق قرار می‌‌گیرند مسلما با کنسول‌هایی که در پذیرایی، نشیمن و… استفاده می‌شوند ازنظر کاربرد، طرح و مدل متفاوت هستند. پس مهم است که کنسول ها را تا حدودی بشناسید که انتخاب درستی داشته باشید.

این المان می‌تواند با سرویس خواب شما ست یا مستقل از آن تهیه شود اما درهرحال در لازم است که تا جای ممکن با اجزاء سرویس خواب هماهنگ باشد.

کاربرد کنسول چوبی در اتاق خواب چیست؟

کنسول‌هایی که در اتاق‌خواب استفاده می‌شوند معمولا از نظر کاربرد به عنوان میزآرایش یا دراور آینه‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع از فضای ذخیره‌سازی این کنسول‌ها برای قرار دادن لوازم آرایشی بهداشتی وسایل شخصی، لباس و… استفاده می‌شود.

کنسول‌های داخل اتاق‌خواب جنبه دکوری کمتری داشته و به ندرت از آن‌ها برای نگهداری و نمایش لوازم تزئینی، اکسسوری و… استفاده می‌شود.

درواقع این کنسول‌ها جنبه کاربردی بیشتری دارند و به عنوان یک المان شخصی از فضای ذخیره‌سازی آن‌ها می‌‌توان برای نگهداری وسایل و لوازم خصوصی استفاده کرد.

بنابراین باتوجه به مدل کنسول، از آینه و کنسول داخل اتاق خواب به شکل میز آرایشی یا دراور آینه‌دار استفاده می‌شود؛ بنابراین سطح کنسول و فضای ذخیره‌سازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع آینه کنسول چوبی اتاق خواب

کنسول چوبی اتاق‌ خواب نیز مانند آینه کنسول‌هایی که در پذیرایی یا دیگر قسمت‌ها قرار می‌گیرند از نظر سبک، طرح و مدل می‌تواند انواع بسیار مختلفی داشته باشد.

این نوع کنسول در سبک‌های مختلفی ازجمله کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن، فانتزی و… طراحی می‌شوند و از این لحاظ می‌تواند در دکوراسیون‌های مختلف استفاده شوند.

ازنظر طرح و مدل، کنسول‌های چوبی پتانسیل بسیار بالایی در طراحی داشته و می‌توانند به شکل پایه‌بلند، پایه‌کوتاه، بدون پایه، دیواری و… تولید شوند.

طراحی این المان می‌تواند شامل درب، کشو، باکس و… باشد؛ فریم، حالت درب‌ها، طول، عرض و ارتفاع کنسول، نوع و میزان فضای ذخیره‌سازی، تعداد درب‌ها و کشوها و… در‌ کنسول‌های اتاق‌خواب می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بطور مثال کنسول چوبی اتاق خواب می‌تواند شامل چند کشو باریک با پایه‌های بلند، درب‌های بزرگ و پایه‌کوتاه، ترکیب درب، کشو و باکس به شکل ایستاده بدون پایه و… باشد.

جزئیات، تزئینات، مدل فریم، طرح درب‌ها و کشوها، حالت بدنه، انحناها، برش‌ها، تراش‌ها و… در کنسول چوبی مناسب اتاق‌خواب به سبک و مدل کنسول و هدف استفاده از آن بستگی دارد.

ازطرف دیگر کنسول اتاق‌خواب شما می‌تواند همراه با آینه یا بدون آینه باشد؛ در صورتی که هدف استفاده شما از کنسول به عنوان میز آرایش باشد کنسول باید آینه‌دار باشد اما کنسول‌هایی که نقش دراور را دارند می‌توانند بدون آینه نیز استفاده شوند.

رنگ و جنس کنسول چوبی اتاق خواب

کنسول‌های چوبی حتی ازنظر متریال نیز بسیار منعطف هستند و می‌توان آن‌ها را از چوب‌های طبیعی ازجمله چوب راش، گردو، افرا و انواع ام‌دی‌اف تولید کرد؛ البته انتخاب نوع چوب یا ام‌دی‌اف به سبک، مدل و طرح کنسول نیز بستگی دارد.

از نظر رنگ، کنسول چوبی اتاق‌خواب تنوع بالایی دارد که این مسئله به رنگ‌پذیری مناسب چوب و ام‌دی‌اف برمی‌گردد؛ برای مثال در مورد اتاق کودک و نوجوان می‌توانید از کنسول‌های چوبی در رنگ‌های شاد و پاستیلی استفاده کنید.

این تنوع رنگ باعث شده است که بتوانید کنسول‌های چوبی را به راحتی با گروه سنی، سلیقه شخصی، رنگ سرویس خواب، دیگر رنگ‌های موجود در دکوراسیون اتاق و… هماهنگ کنید.

کنسول چوبی را کجای اتاق خواب قرار دهیم؟

بسیاری از افراد در مورد جای مناسب کنسول در اتاق‌خواب دچار تردید هستند؛ درواقع هرچقدر که فضای اتاق بزرگ‌تر باشد دست شما در مورد محل قرار گرفتن کنسول بازتر است.

البته رعایت برخی نکات اولیه کمک می‌کنند که شما مکان مناسب‌تری برای چیدمان کنسول در اتاق‌خواب انتخاب کنید؛ برای مثال چسبندان کنسول به تخت‌خواب درست نیست و بهتر است مقداری با تخت فاصله داشته باشد.

همچنین کنسول نباید به دیگر المان‌ها ازجمله کمد، دراور، پاف، آینه‌ قدی، پاتختی و… بیش‌ازحد نزدیک باشد؛ به عبارتی بهتر است بین این المان با دیگر المان‌ها فاصله استاندارد حفظ شود.

همچنین قرار دادن کنسول در مقابل پرده و پنجره منظره چندان جالبی ندارد؛ در مورد اتاق‌های مستر نیز بهتر است از قرار دادن کنسول نزدیک به درب سرویس بهداشتی ترجیحا خودداری کنید.

قیمت کنسول چوبی اتاق خواب

مانند هر المان داخلی دیگری، قیمت کنسول‌های چوبی اتاق خواب نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • نوع چوب یا ام‌دی‌اف مورد استفاده در تولید کنسول و کیفیت آن
  • نوع و کیفیت یراق و متریال مکمل مورد استفاده در تولید کنسول
  • سبک، طرح و مدل کنسول، میزان پیچیدگی و زحمت تولید آن
  • نوع رنگ و کیفیت رنگ‌آمیزی کنسول
  • ابعاد کنسول و میزان متریال مورد استفاده در تولید آن
  • شرکت یا برند تولیدکننده کنسول و…

باید درنظر داشته باشید که نحوه خرید شما نیز تاثیر ویژه‌ای بر قیمت کنسول چوبی اتاق‌خواب دارد. مسلما خرید آینه کنسول مدرن بصورت مستقیم از مراکز تولید معتبر می‌توانید نمونه باکیفیت این المان را به قیمت اصلی تهیه کنید.

نکات مهم در انتخاب کنسول چوبی اتاق خواب چیست؟

کنسول یک المان کاربردی و شیک است اما اگر با حساسیت لازم انتخاب نشود می‌تواند تعادل و تناسب فضای اتاق‌خواب شما را به هم بریزد بنابراین در انتخاب و خرید آن به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید.

  • مدل کنسول باید با هدف استفاده شما تناسب داشته باشد.
  • سبک کنسول باید با سبک دکوراسیون داخلی اتاق هماهنگی داشته باشد.
  • طرح، جنس و رنگ کنسول باید با سرویس خواب و دیگر المان‌های چوبی موجود در اتاق‌خواب تناسب داشته باشد.
  • سایز یا ابعاد کنسول باید مناسب با فضای داخلی اتاق‌خواب انتخاب شود.
  • داشتن یا نداشتن آینه به مدل کنسول چوبی و هدف استفاده از آن بستگی دارد.
  • کنسول باید از متریال مرغوب کیفیت ساخت بالا، دوام مناسب و… برخوردار باشد و…

جمع بندی

وجود یک کنسول چوبی شیک نتنها می‌تواند به لوازم و وسایل شخصی شما نظم بیشتری ببخشد بلکه می‌تواند از نظر بصری و زیباشناختی دکوراسیون داخلی اتاق‌خواب شما را به زیبایی تکمیل کند.

دقت داشته باشید که کیفیت، دوام، زیبایی و کارایی کنسول کاملا به کیفیت متریال و میزان حرفه‌ای بودن پروسه ساخت آن بستگی دارد؛ بنابراین ترجیحا کنسول چوبی را از برندهای بنام و مراکز معتبر خریداری کنید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *