آیا ویترین چوبی کوچک انتخاب مناسبی برای شما است؟

چرا ویترین چوبی کوچک هنوز پرطرفدار است؟ انتخاب ویترین چوبی کوچک به چه عواملی بستگی دارد؟ آیا برای شما هم سوال است که چرا ویترین چوبی کوچک محبوبیت خود را حفظ کرده است؟ ویترین‌ها جزء قدیمی‌ترین المان‌های دکوری در فضای داخلی هستند که هرگز دمده و استفاده از آن‌ها منسوخ نشده است.

در واقع این المان ازنظر جنس، سبک، طراحی، مدل و… مدام درحال آپدیت است. به همین دلیل همیشه ترندهای جدیدی از آن طراحی و عرضه می‌شود.

ویترین‌های چوبی کوچک به عنوان یک المان دکوری، کاربردی، کمجا و شیک در دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای دارند. باتوجه به محبوبیت این مدل ویترین در ادامه مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های ویترین چوبی کوچک

ویترین‌های چوبی کوچک از جنبه‌های مختلف زیر قابل بررسی هستند:

جنس

جنس ویترین‌های چوبی اولین فاکتوری است که در مورد آن‌ها می‌توان بررسی کرد. این ویترین‌ها می‌توانند از چوب طبیعی مانند چوب راش، گردو، افرا، بلوط و… تولید شوند.

البته از چوب طبیعی بیشتر برای تولید ویترین‌های کوچک کلاسیک استفاده می‌شود. امروزه ام‌دی‌اف مرغوب به عنوان یک چوب فرآوری‌شده رایج‌ترین نوع متریال در تولید انواع ویترین چوبی کوچک است.

باتوجه به طرح و مدل ویترین، در کنار چوب از متریال‌های دیگری مانند شیشه، فلز و… برای تولید ویترین‌های کوچک نیز استفاده می‌شود.

این مدل ویترین از پتانسیل بالاتری در طراحی برخوردار است و نسبت به ویترین‌های تولیدشده از چوب اصل قیمت مناسب‌تری نیز دارد. به همین دلیل است که ویترین چوب و فلز مدرن امروزه به یک ترند تبدیل شده است.

سبک

ویترین‌های کوچک نیز درست مانند ویترین‌های بزرگ می‌توانند در سبک‌های مختلفی مانند مدرن، مینیمال، بوهو، کلاسیک، سنتی و… تولید شوند. اگر دقت کرده باشید، هیگر نیز ویترین های مدرن را در سبد محصولات خود دارد.

هریک از این سبک‌ها ازنظر تزئینات و جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. سبک ویترین حتی می‌تواند روی متریال مورد استفاده در تولید آن تاثیرگذار باشد.

طرح، رنگ و مدل

ویترین‌های چوبی کوچک از نظر طرح و مدل تنوع بالایی دارند. در واقع بخشی از این تنوع به انعطاف بالای چوب در طراحی و رنگ‌پذیری آن برمی‌گردد.

این ویترین‌ها می‌توانند ازنظر طرح به شکل یک استند ساده، شلف خالی، باکس پنجره‌دار، یا حتی یک بوفه دیواری کوچک با قسمت‌های مختلف مانند طبقه، درب، آویز و… باشند.

از نظر مدل نیز ویترین‌های  کوچک چوبی می‌توانند در مدل‌های دیواری، ایستاده، رومیزی و آویز طراحی شوند. البته این ویترین‌ها غالبا به شکل دیواری تولید می‌شوند تا کمترین فضا را اشغال کنند.

این المان می‌توانند در حالت طبیعی خود و به رنگ چوب، یا در مدل‌های رنگ‌آمیزی شده در رنگ‌های مشکی، سفید، طوسی، بژ و حتی رنگ‌های پاستیلی و شاد تولید شوند.

کاربرد

ویترین‌های چوبی کوچک از کاربرد گسترده‌ای برخوردار هستند. در واقع مدل و محل نصب ویترین کاربرد آن را تعیین می‌کند.

برای مثال از استندهای دیواری کوچک می‌توانید در راهرو و ورودی‌ها برای قرار دادن کلید، سوئیچ و… استفاده کرده و آن را با المان‌های دکوری تزئین کنید.

از شلف و بوفه‌های کوچک در قسمت پذیرایی می‌توانید برای نمایش وسایل تزئینی و اشیاء ارزشمند محبوب خود کمک بگیرید.

از ویترین‌های چوبی رومیزی در فضای آشپزخانه یا روی میز جلومبلی برای نمایش ظروف دکوری، لوازم آشپزی، وسایل پذیرایی و… استفاده ببرید.

این ویترین‌ها همچنین می‌توانند در فضای اتاق‌خواب برای نگهداری وسایل شخصی یا اکسسوری‌های خصوصی و محبوب شما مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای ویترین‌های کوچک چوبی

ویترین‌های چوبی کوچک نسبت به ویترین‌های بزرگ یا ویترین‌های فلزی، شیشه و… مزایای بسیاری دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • اشغال کمترین فضای ممکن و مناسب برای نصب در فضای داخلی کوچک
  • تناسب ویترین‌های چوبی کوچک از نظر بافت و ظاهر با دکوراسیون‌های داخلی مختلف
  • امکان استفاده از ویترین چوبی کوچک در بخش‌های مختلف فضای داخلی ازجمله پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌خواب، راهرو و حتی سرویس بهداشتی
  • کاربرد گسترده این ویترین‌ها برای نگهداری و نمایش وسایل لوازم دکوری و کاربردی مختلف
  • هماهنگی ویترین‌های چوبی کوچک با فضاهای داخلی مسکونی، اداری، تجاری، کاری، آموزشی، فرهنگی و…
  • پوشش سلایق، دکوراسیون و نیازهای مختلف باتوجه به تنوع بالای ویترین‌های چوبی کوچک ازنظر، سبک، طرح، مدل، رنگ و…
  • دوام و کیفیت بالای این مدل ویترین
  • امکان بازسازی و تعمیر در صورت آسیب
  • داشتن جلوه ظاهری شیک و زیبا
  • امکان ایجاد نقطه کانونی گیرا به وسیله این المان در دکوراسیون داخلی و…

قیمت ویترین کوچک چوبی چقدر است؟

ویترین‌های کوچک چوبی نیز از نظر قیمت درست مانند ویترین‌های بزرگ رنج گسترده‌ای دارند. درواقع قیمت نهایی این المان تحت تاثیر فاکتورهای زیر است:

  • چوب یا ام‌دی‌اف بودن ویترین و کیفیت متریال مورد استفاده در تولید آن
  • سبک ویترین و میزان پرکار بودن اجرای آن
  • طرح و مدل ویترین و میزان پیچیدگی، جزئیات و تزئینات آن
  • کیفیت رنگ ویترین
  • کیفیت ساختاری ویترین، استحکام و دوام آن
  • سایز و ابعاد ویترین و…

دکور کردن ویترین

اگرچه این مدل ویترین ابعاد بزرگی ندارد اما دست شما را برای دکور و تزئین کردن کاملا باز می‌گذارند.

شما می‌توانید براساس مدل و محل نصب ویترین خود از موارد زیر برای دکور کردن آن و ایجاد یک نقطه کانونی جذاب کمک بگیرید:

  • گل طبیعی
  • اکسسوری‌ و وسایل دکوری
  • لوازم و ظروف تزئینی
  • قاب‌عکس و تابلو
  • شمع‌های تزئینی
  • مجسمه و کتاب

جدا از وسایل دکوری، این المان می‌تواند فضای مناسب برای نگهداری وسایل و لوازم مختلف مانند لوازم شخصی، کاری، مطالعه و… باشد.

یک راهنمایی درباره خرید ویترین کوچک !

اگرچه این مدل ویترین ازنظر سایز ابعاد کوچکی دارد اما در انتخاب آن کماکان باید نهایت دقت را داشته باشید.

باتوجه به کاربرد گسترده و محبوبیت این المان، امروزه مراکز تولید و فروش بسیاری در حال عرضه این المان هستند. کیفیت محصولات بسیاری از این مراکز به هیچ عنوان در سطح استاندارد نیست.

بنابراین نحوه خرید شما در تضمین کیفیت ویترین و اقتصادی بودن آن تاثیر ویژه‌ای دارد. با خرید مستقیم از مراکز معتبر تولید می‌توانید این المان را با کیفیت تضمینی و قیمت اصلی تهیه کنید.

همچنین در این روش شما حق انتخاب گسترده‌ای خواهید داشت و می‌توانید به کاتالوگی از جدیدترین ترندهای ویترین چوبی کوچک دسترسی داشته باشید.

جمع‌بندی

ویترین کوچک چوبی می‌تواند یک المان کاربردی، شیک و ظریف برای تکمیل دکوراسیون داخلی فضای موردنظر شما باشد.

این ویترین‌ها با کارایی گسترده و تنوع بالای خود در اکثر دکورها و فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه‌بر جنبه زیبایی یک المان کاربردی نیز محسوب می‌شوند.

البته شما باید بتوانید براساس نیاز، سلیقه شخصی، دکوراسیون داخلی و فضای موردنظر، ویترین چوبی کوچک خود را در طرح، مدل، رنگ و… مناسب انتخاب کنید.

در اینستاگرام هیگر همراه ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *