اتاق خواب مستر به اتاق مستقل و اصلی در یک خانه اطلاق می‌شود که یکسری ویژگی‌ها داشته و نسبت به سایر اتاق‌ها امتیازات ویژه‌ای دارد.

راحتی اتاق خواب مستر سبب شده است که امروزه اکثر خانه در طراحی داخلی خود به داشتن حداقل یک اتاق مستر توجه داشته باشند. این اتاق معمولا به زوج یا صاحب اصلی خانه تعلق دارد.

اتاق مستر را می‌توان شبیه به اتاق یک هتل دانست، چراکه امکاناتی را در این فضای خصوصی تحت اختیار شما قرار می‌دهد تا نیاز نباشد برای هر مسئله‌ای به خارج از اتاق خود مراجعه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب مستر، سطح امکانات و میزان لوکس بودن آن به مساحت اتاق، نقشه، دسترسی‌های اتاق و همینطور میزان بودجه شما برای طراحی دکوراسیون داخلی آن بستگی دارد.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات اتاق خواب مستر، می‌توانید مقاله ی اتاق مستر چیست را مشاهده کنید.

المان‌ها و پلان‌ها یک اتاق مستر می‌توانند در سطوح مختلفی از کیفیت و کارایی انتخاب شوند. در ادامه موارد مهمی که در دکوراسیون بهتر اتاق خواب مستر به شما کمک می‌کنند را توضیح خواهیم داد:

HigerHome.com--اتاقخواب-مستر

فضای سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام از بخش‌های اصلی اتاق خواب مستر هستند. اگر مساحت فضای بهداشتی اتاق مستر شما کوچک است بهتر است در دکوراسیون و بهینه‌سازی آن از ترکیب شیشه با متریال‌های دیگر مانند سنگ یا چوب مصنوعی کمک بگیرید.

شیشه فضای سرویس را مدرن‌تر و بزرگ‌تر جلوه داده و حس خصوصی بودن سرویس بهداشتی را بهتر نشان می‌دهد. در سرویس‌های بزرگ می‌توانید از متریالی مانند سنگ‌‌های کار شده که باشکوشه‌تر هستند کمک بگیرید.

در دکور سرویس بهداشتی از تاثیر گل‌های طبیعی، مجسمه، شمع، عود، خوش‌بو‌کننده، لامپ‌های فانتزی، دیوارکوب‌ها، شلف‌ها، پادری‌های ست و… غافل نشوید.

HigerHome.com--اتاق-خواب-مستر-با-سرویس-بهداشتی

تخت خواب و مبلمان

انتخاب تخت‌خواب و مبلمان اتاق مستر به نیاز، سلیقه و فضای اتاق شما بستگی دارد. ابتدا باید ببینید که سبک دکوراسیون اتاق خواب شما چیست (مینیمال، کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک و…)

هرچقدر که مساحت اتاق مستر بزرگ‌تر باشد دست شما برای انتخاب تعداد یا مدل مبلمان بازتر خواهد بود. در اتاق‌هایی که چندان بزرگ نیستند از قرار دادن تخت‌ و مبلمان بزرگ و جاگیر جدا خودداری کنید.

فضای اتاق مستر شما نباید با تخت و مبل کاملا اشغال شود. می‌توانید در اتاق خود یک ست راحتی کامل، یک مبل یک‌نفره، یک نیم‌ست با میز، و یا حتی تنها یک صندلی راک داشته باشید.

اگر در اتاق مستر خود ملاقات‌های خصوصی یا جلسات کاری برگزار می‌کنید می‌توانید یک فضای نشیمن درنظر گرفته و از یک ست مبلمان مناسب در آن برخوردار باشید. درهرحال تخت و مبلمان شما از نظر رنگ، مدل و سایز باید در تناسب با دکور اتاق باشند.

HigerHome.com-اتاقخواب-مستر-با-مبلمان

برای انتخاب و آشنایی با سرویس خواب های ترند و به روز و قیمت آن‌ها می‌توانید از سرویس خواب های مدرن هیگر دیدن کنید.

وسایل چوبی و دکوراتیو

در دکوراسیون اتاق خواب مستر از تاثیر وسایل دکوراتیو و چوبی غافل نشوید؛ وسایل چوبی با تنوع طرح و رنگ خود در هرسبکی از دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه خود را دارند.

علاوه بر آن شما در دکور اتاق مستر به یک آینه و کنسول یا میزآرایش جهت قراردادن وسایل شخصی خود نیاز دارید تا بتوانید در اتاق خود آمده رفتن به سرکار، مهمانی و… شوید.

بنابراین با انتخاب وسایل چوبی یا دکوراتیو مناسب نه‌تنها می‌توانید بخش قابل توجهی از وسایل شخصی خود را سامان‌دهی کنید، بلکه با انتخاب مدل مناسب و قراردهی این المان‌ها در جای مناسب یک دکوراسیون خاص داشته باشید.

HigerHome.com--اتاق-خواب-مستر-با-وسایل-چوبی

انتخاب فرش یا کف‌پوش

فرش‌ها، قالی و قالیچه‌ها، گلیم‌ها و… جزء اصلی و کاربردی هر فضای کاربردی ازجمله اتاق خواب مستر هستند. این المان‌ها با تنوع بیشماری که در سایز، طرح، رنگ، مدل و جنس خود دارند دست شما را در انتخاب باز خواهند گذاشت.

بطور کل حتی در اتاق‌های مستر کاملا مدرن و اروپایی، قراردادن چند تکه شگی مدرن فضا را بسیار بهتر جلوه می‌دهد. شما هم می‌توانید از تاثیر مثبت این المان در دکوراسیون داخلی اتاق مستر خود بهره‌مند شوید.

به این منظور می‌توانید از ترکیب یک یا چند فرش کوچک و بزرگ، قالیچه، گلیم، شگی، پادری و… در قسمت‌های مختلف اتاق خود مانند مقابل در تراس، مقابل در اتاق یا سرویس بهداشتی، مقابل میز‌آرایش، کنار یا پایین تخت خواب و… استفاده کنید.

وجود فرش یا هر نوع کف‌انداز دیگری در جنس، سایز، طرح و رنگ مناسب می‌تواند دکوراسیون اتاق مستر شما را بسیار حرفه‌ای‌تر جلوه دهد. این المان‌ها امروزه متناسب با هرنوع سبک دکوراسیونی وجود دارند.

HigerHome.com--کف-پوش-اتاق-خواب-مستر

کف‌پوش و کاغذدیواری

در یک اتاق خواب مستر کف‌پوش و کاغذدیواری دو عنصر چشمگیر هستند که شما نیز در دکوراسیون اتاق مستر خود باید به آن توجه داشته باشید. نوع کف‌پوش و کاغذدیواری باید در تناسب با دکور کلی اتاق باشد.

برای مثال در یک اتاق مدرن سرامیک‌های روشن و بزرگ، در یک اتاق مینیمال یا نئوکلاسیک پارکت یا لمینت، در یک اتاق کلاسیک سنگ و… می‌توانند کفش‌پوش‌های مناسبی باشند.

بطور کل شما باید باتوجه به مساحت و سبک دکور اتاق از کف‌پوشی با جنس، رنگ و طرح مناسب استفاده کنید. کاغذدیواری اتاق خواب مستر نیز یک المان بسیار مهم است.

ترجیحا از کاغذدیواری‌هایی با رنگ‌های ملایم و طرح‌های ظریف در اتاق مستر خود استفاده کنید تا به راحتی دیگر المان‌ها را با آن هماهنگ کرده و فضای اتاق را شیک و ساده جلوه دهید.

HigerHome.com--کاغذ-دیواری-اتاق-خواب-مستر

اگر برای انتخاب رنگ کاغذدیواری مناسب با محیط مطمئن نیستید، با راهنمایی های بهترین رنگ کاغذدیواری برای اتاق خواب، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

فضای آزاد

اگر اتاق مستر شما به فضای آزاد مانند بالکن یا تراس دسترسی دارد باید به دکور این فضا نیز توجه داشته باشید. بهتر است این فضا را برای ریلکس‌ کردن طراحی کنید.

بنابراین می‌توانید از میز و صندلی‌های مخصوص فضای آزاد در تراس اتاق مستر خود استفاده کرده و با قرار دادن وسایلی مانند تاب ریلکسی، نیمکت، گل طبیعی، کفش‌پوش چمن مصنوعی، نورپردازی و… فضای آزاد را به زیبایی طراحی کنید.

HigerHome.com--اتاق-خواب-مستر-با-بالکن

نورپردازی و المان های تزئینی

در دکوراسیون اتاق خواب مستر وجود المان‌های تزئینی و نورپردازی مناسب نقش مهمی دارد. به این منظور باتوجه به بودجه خود می‌توانید از تابلو‌ها، گل‌های طبیعی و مصنوعی، مجسمه‌ها و اشیاء دکوراتیو، وسایل تزئینی، صنایع دستی، نورپردازی مناسب و… کمک بگیرید.

HigerHome.com--اتاق-خواب-مستر-با-نورپردازی-مناسب

وسایل و بخش های لوکس

در دکوراسیون اتاق خواب مستر می‌تواند فاکتورهای ساده و معمولی یا اجزاء لاکچری و خاص وجود داشته باشد. برای مثال شما می‌توانید به جای استفاده از کمددیواری قسمتی از اتاق را به شکل کلوزت طراحی کنید.

کلوزت به شما امکان می‌دهد تمام لباس‌ها و وسایل شخصی را در این فضا نگهداری کرده و یک دکوراسیون لوکس داشته باشید. همچنین می‌توانید برای نگهداری اسناد مهم و وسایل شخصی ارزشمند خود در اتاق خواب مستر گاوصندوق تعبیه کنید.

وجود وسایل دیجیتال مانند تلویزیون، کنسول‌های بازی و… می‌تواند فضای اتاق مستر را لوکس‌تر و مجهزتر نشان دهد.

HigerHome.com--اتاق-خواب-مستر-با-وسایل-لوکس

جمع‌بندی

دکوراسیون اتاق خواب مستر تحت تاثیر عواملی مهمی مانند سبک موردنظر، بودجه، مساحت و نقشه اتاق مستر است؛ این اتاق می‌تواند به شکل ساده و با حداقل امکانات یا به شکل لوکس و با امکانات متنوع طراحی شود.

مدرن‌ترین سرویس‌خواب‌ها را در اینستاگرام هیگر ببینید

HigerHome.com--شیک-ترین-اتاق-مستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *