جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه سال 2024

از تنوع مدلهای پرده آشپزخانه اطلاعی دارید؟ میدونید بهترین جنس برای پرده آشپزخانه کدام است؟

برای اکثر افرادی که آشپزخانه پنجره‌خور دارند انتخاب پرده مناسب یک چالش است؛ چراکه انتخاب پرده آشپزخانه برخلاف پرده پذیرایی و سالن حساس‌تر است و نمی‌تواند هر گزینه‌ای برای آن مناسب باشد.

همانطور که می‌دانید تنوع پرده‌های آشپزخانه‌ای نسبت به پرده پذیرایی بسیار بیشتر است و این مسئله باعث شده بتوانید به راحتی پرده مناسب با آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

تنوع پرده‌ها، از نظر جنس، رنگ، سبک و طرح باعث شده است که فاکتورهای مختلفی  برای انتخاب آن‌ها وجود داشته باشد؛ در ادامه مفصلا به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع پرده های جدید آشپزخانه 2024

در سال‌های اخیر تنوع پرده‌های آشپزخانه‌های بسیار بیشتر شده و این تنوع باعث شده است که بتوانید متناسب با دکور آشپزخانه خود بهترین پرده را انتخاب کنید؛ به عنوان جدیدترین پرده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده‌های حریر: پرده‌های حریر با لطافت ظاهری خود گزینه مناسبی برای اکثر آشپزخانه‌ها هستند؛ این پرده‌ها می‌توانند به شکل یکپارچه و ساده یا مدل‌دار دوخت شوند.
  • پرده‌های گیپور: پرده‌های گیپور با بافت توری خود حس نوستالژیک و کلاسیک خاصی دارند؛ این پرده‌ها غالبا در رنگ‌های سفید تولیدشده و طرح‌های توری متراکم یا خلوت متنوعی دارند.
  • پرده زبرا: پرده‌های زبرا که ترکیبی از نوارهای موازی از جنس پارچه خشک و تور هستند جزء پرده‌های جدید و محبوب می‌باشند؛ این پرده‌ها یکپارچه بوده و تنوع بالایی از نظر جنس، طرح و رنگ دارند.
  • پرده شید: پرده‌های شید جزء جدیدترین پرده‌ها هستند از پارچه‌های یکپارچه تولیدشده و دارای انواع بسیار مختلفی ازجمله شید دبل (روز و شب، شید رومی، شید رولی، شید بالونی، شید بامبو و… هستند.
  • پرده سیلوئت: پرده‌های سیلوئت که به عنوان پرده سه‌بعدی نیز شناخته می‌شوند الهام گرفته از پرده‌های کرکره فلزی می‌باشند؛ این پرده‌های با دولایه کریر عمودی و یک لایه پارچه افقی دوخت شده و قابلیت تنظیم نور را دارند.
  • پرده کرکره‌ای: پرده‌های کرکره‌ای خصوصا مدل‌های چوبی، اورسی، پی‌وی‌سی و… درحال حاضر جزء محبوب‌ترین و جدیدترین پرده‌های آشپزخانه هستند.
  • پرده پانچ: پرده‌های مدل پانچ نیز جزء جدید‌ترین پرده‌های آشپزخانه هستند که از انواع پاره طرح فانتزی و عروسکی، مخمل، کتان و… به شکل یک پارچه یا دو طرفه قابل دوخت است.
  • پرده کافه‌ای: پرده‌های کافه‌ای نیز جزء پرده‌های جدید، محبوب، فانتزی و مینیمال که معمولا از پارچه‌های نیمه خشک مانند کتان، پلی‌استر و… تولید می‌شوند و حالت چین‌دارداشته و معمولا با حلقه آویزان می‌شوند و الهام گرفته از دوره رنسانس و ویکتوریایی هستند.
  • پرده والان دار: پرده‌های والان ‌دار جدید که به تازگی در فضای آشپزخانه‌ نیز بسیار محبوب هستند و والان‌های پاکتی، بالنی، باکس پلیسه‌ای و… در پرده‌های آشپزخانه کاربرد دارند.
  • پرده پلیسه: پرده‌های پلیسه دو تکه که از وسط قابل جمع شدن به کناره‌ها هستن و معمولا با پارچه‌ها رنگی شاد، طرح‌های گلدار لطیف یا حریرهای ظریف تولید شده نیز جزء پردهای جدید و پرطرفدار آشپزخانه هستند.
  • پرده ورتیلاین: این پرده‌ها که از اسلاید‌های جدا ازهم تشکیل شده است که هر اسلاید ترکیبی از تور و پارچه مات است و با چرخش اسلایدها، پرده قابلیت تنظیم نور بسیار بالایی دارند.

انواع جنس پرده آشپزخانه

تنوع جنس در پرده‌های آشپزخانه بسیار بیشتر است و از متریال از الیاف و متریال طبیعی و مصنوعی بسیاری ازجمله موارد زیر تولید آن می‌توان استفاده کرد:

  1. حریر
  2. کتان
  3. پارچه نخی
  4. گیپور
  5. مخمل
  6. پلی استر
  7. بامبو
  8. سولیت
  9. ونیلی و…

هر یک از این جنس‌ها از نظر قابلیت عبور نور، شست‌وشو، تناسب با دکوراسیون و… ویژگی‌های خاص خود را دارند بنابراین در انتخاب جنس پرده باید دقت بالایی داشته باشید.

انتخاب پرده های جدید بر اساس سبک دکوراسیون آشپزخانه

پرده المانی بزرگ، چشمگیر و دارای سبک است؛ یعنی جنس، رنگ، طرح و مدل آن باید با سبک دکوراسیون کلی آشپزخانه در تناسب باشد.

آشپزخانه شما می‌تواند فضایی روستیک، صنعتی، مدرن، فانتزی، مینیمال، نئوکلاسیک، بوهو و… داشته باشد و پرده در تعیین شخصیت آشپزخانه شما نقش بسزایی دارد.

پرده‌ها نیز به واسطه حس، جنس حالت و جلوه بصری خود دارای سبک هستند؛ در ادامه به تناسب چند مدل پرده با دکوراسیون‌های مختلف اشاره خواهیم کرد:

  • پرده زبرا: آشپزخانه‌های مدرن و معمولی
  • پرده کافه‌ای: آشپزخانه‌های مینیمال و فانتزی
  • پرده بامبو: آشپزخانه‌های طبیعی، روستیک، بوهو و…
  • پرده‌های رومن شید: آشپزخانه‌های صنعتی، مدرن و حتی کلاسیک
  • پرده‌های گیپور، نخی، والان‌دار و…: آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، کلاسیک و…
  • پرده مکرومه: آشپزخانه‌های وینتیج، هنری و کلاسیک

موارد فوق تنها چند مثال هستند و شما محدود به گزینه‌های ذکرشده نیستید؛ تنوع پرده‌ها باعث شده شما بتوانید متناسب با هر فضایی چندین مدل پرده را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

پنجره آشپزخانه حتی نسبت به پنجره پذیرایی از کارایی بیشتری برخوردار است؛ بنابراین در انتخاب پرده آن باید به فاکتورهای زیر دقت داشته باشید:

میزان عبور نور از پرده: نیتز شما به نور طبیعی باید در انتخاب جنس پرده لحاظ شود)

قابلیت شست‌شو: هرچقدر که پرده آشپزخانه بیشتر مستعد و در معرض آلودگی باشد بهتر است از جنس و مدلی استفاده شود که شست‌وشوی راحت‌تری دارد.

دکوراسیون آشپزخانه: جنس، حس و مدل پرده باید با دکوراسیون آشپزخانه در تناسب باشد.

راحتی استفاده: اگر از پنجره آشپزخانه استفاده مداوم دارید و مدام درحال تنظیم حالت پرده هستید بهتر است پرده‌ای انتخاب کنید که به راحتی قابل جمع‌ شدن باشد.

رنگ و طرح: رنگ، طرح و نقش روی متریال پرده باید با فضای داخلی آشپزخانه تناسب داشته باشد؛ برای مثال پرده گلدار نخی با ترکیب رنگ صورتی و زرد برای آشپزخانه صنعتی و مدرن نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مدل دوخت پرده: مدل دوخت یا طراحی پرده باید با جنس پرده و سبک اشپزخانه در تناسب باشد.

قابلیت نصب: در انتخاب پرده باید دقت داشته باشید که متناسب با سایز پنجره و شرایط آن، آیا پرده موردنظر قابلیت نصب و استفاده راحت دارد یا خیر.

جمع بندی

پرده‌ها از نظر دوخت ده‌ها مدل مختلف داشته و تنوع جنس، رنگ، طرح و سبک بالایی دارند به همین دلیل دست شما برای انتخاب پرده متناسب با فضای آشپزخانه باز است.

این شما هستید که براساس سلیقه، بودجه، نیاز به نور دریافتی، دکوراسیون آشپزخانه و… پرده مناسب خود را انتخاب می‌کنید.

هر یک از این پرده‌ها از نظر ویژگی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و باید ببینید که از نظر ظاهری، کارایی، دوام و کیفیت کدام یک با نیاز شما تناسب بیشتری دارد.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *