سرویس خواب شامل چیست؟

اجزای تکمیل کننده سرویس خواب کدامند؟ آیا میدانید اجزای ضروری سرویس خواب شامل چه چیزهایی است. امروزه بخش عمده فضای اتاق خواب توسط سرویس خواب و اجزاء مختلف آن اشغال می‌شود و المان‌های اصلی یک اتاق خواب عمدتا شامل اجزای مختلف سرویس خواب هستند.

سرویس خواب شامل اجزای مختلفی است که افراد برحسب شرایط، سن، جنسیت، نیاز و بودجه و… خود می‌توانند سرویس خوابی را انتخاب کنند که شامل اجزای موردنظر آن‌ها است.

برخی از این اجزا ضروری و برخی دیگر می‌توانند غیرضروری و اختیاری باشند؛ بنابراین زمانی که از سرویس خواب مدرن صحبت می‌کنیم این سرویس می‌تواند شامل المان‌های مختلفی ازجمله موارد زیر باشد:

تخت خواب

تخت‌خواب اصلی‌ترین جزء یک سرویس خواب است که بدون وجود آن عملا سرویس خواب معنایی ندارد؛ تخت‌خواب نیز برحسب نیاز افراد می‌تواند بزرگ، کوچک، دونفره، یک‌نفره، یک‌طبقه، دوطبقه و… باشد.

در واقع تخت نقطه کانونی سرویس خواب است و دیگر اجزاء در تناسب با آن طراحی و تولید می‌شوند؛ اهمیت این المان درحدی است که سرویس خواب شما می‌تواند تنها شامل یک تخت و پاتختی‌های آن باشد.

پاتختی

معمولا تمام سرویس‌ خواب‌ها دارای یک یا دو عدد پاتختی هستند که در دو طرف تخت قرار می‌گیرد؛ پاتختی معمولا شامل یک کشو در سایز متوسط است که از فضای آن برای نگهداری وسایل شخصی مختلف می‌توان استفاده کرد؛ همچنین از سطح پاتختی برای قرار دادن لوازمی مانند آباژور، قاب‌عکس، اکسسوری و… استفاده می‌شود.

کمد

کمد ایستاده می‌تواند جزء سرویس خواب شما باشد؛ این المان بیشتر در سرویس کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تمام سرویس‌ها می‌‌توانند شامل کمد مستقل نیز باشند؛ این المان برای اتاق‌هایی که به کمددیواری مجهز نیستند

بسیار کاربردی است و از فضای آن برای نگهداری لباس و لوازم مختلف می‌توان استفاده کرد.

کمد در سرویس خواب می‌تواند پایه‌دار، بدون پایه، ساده، ویترین‌دار، کشو‌دار یا بدون کشو.

فایل یا دراور

اکثر سرویس‌ خواب‌ها دارای المانی به شکل فایل یا دراور هستند که دارای چند کشو است و سایز کشوها به ابعاد کلی این المان یا مدل آن بستگی دارد؛ وجود فایل یا دراور معمولا برای اکثر افراد مهم است چراکه از کشوها برای نگهداری لباس، وسایل شخصی و لوازم مختلف می‌توان استفاده کرد و یک المان کاملا کاربردی است.

تعداد کشوها در این المان می‌تواند متغییر باشد که این مسئله به مدل سرویس خواب و نیاز شما بستگی دارد؛ همچنین در بسیاری از مدل‌ها، دراور را همراه با آینه طراحی کرده تا بتواند کاربردی مشابه میز آرایش نیز داشته باشد.

میز آرایش

در مورد اکثر سرویس خواب‌ها، خصوصا سرویس‌هایی که مورد استفاده خانم‌ها و افراد بزرگسال هستند میز آرایش یکی از اجزاء اصلی است؛ این میز می‌تواند دارای کشو، درب، قفسه، ویترین، استند و… باشد و از قسمت‌های مختلف آن برای نگهداری وسایل آرایشی بهداشتی و لوازم شخصی استفاده می‌شود.

این المان عموما همراه با آینه و صندلی آرایش است و جهت آماده شدن می‌توان از آن استفاده کرد؛ میز آرایش یا میزتوالت برحسب سن، جنسیت و نیاز فرد می‌توان از نظر طرح و مدل انواع مختلفی داشته باشد.

میز آرایش می‌تواند طراحی مشابه آینه کنسول نیز داشته باشد؛ ازاین‌رو علاوه بر جنبه کاربردی که دارد این المان می‌تواند جنبه دکوری و زیباشناختی نیز در فضای اتاق‌خواب داشته باشد.

تصاویر زیر سرویس خواب های هیگر در شوروم هستند.

خرید آنلاین سرویس خواب مدرن

آینه

سرویس خواب می‌تواند شامل یک آینه قدی جدا نیز باشد؛ وجود آینه قدی با آینه مربوط به میز آرایش منافاتی ندارد اما اگر به میز آرایش احتیاجی ندارید یا فضای کافی برای این المان را ندارید می‌توانید از یک آینه قدی در سرویس خواب خود استفاده کنید.

آینه قدی می‌تواند ساده و به شکل دیواری باشد و یا ایستاده و همراه یک قسمت پایه به شکل کشو باشد؛ این کشو معمولا کوچک است اما از فضای آن می‌توان جهت نگهداری وسایلی مانند سشوار، لوازم بهداشتی، عطر و ادکلن و… استفاده کرد.

پاف

پاف در سرویس خواب درواقع نوعی صندلی، مبل یا نیمکت بدون پشتی است که معمولا به شکل یک باکس مستطیلی، گرد و… طراحی می‌شود؛ پاف می‌تواند به عنوان یک نشیمن، زیرپایی، میز دکوری (قرار دادن کتاب، مجله، لپ‌تاپ و…) و… مورد استفاده قرار بگیرد.

پاف‌ها معمولا از ظاهر ساده اما شیکی برخوردار هستند و در قسمت پایین تخت یا با فاصله از تخت می‌توانند قرار بگیرند؛ از فضای ذخیره‌سازی داخل پاف نیز می‌توان جهت نگهداری وسایل، لوازم، پتو، کیف، کفش، لباس‌های فصلی و…. استفاده کرد.

مبلمان

سرویس خواب‌های لوکس می‌توانند همراه با مبلمان و میز عسلی باشند؛ البته مبلمان سرویس‌خواب جزئی‌تر از مبلمان معمولی است و معمولا شامل یک یا دو عدد مبل تک‌نفره یا یک مبل بزرگ است که می‌تواند همراه با میز عسلی نیز باشد.

این المان معمولا مناسب اتاق‌های بزرگ و مستری است که دکوراسیون لوکس داشته و امکان ملاقات دوستانه را در اتاق‌خواب ایجاد می‌کند؛ البته هرچقدر اتاق بزرگ‌تر و سرویس‌خواب  لوکس‌تر باشد می‌توان از مبلمان مجهزتری برای آن استفاده کرد.

راهنمای انتخاب اجزای سرویس خواب

همانطور که گفتیم اجزای سرویس خواب عمده فضای اتاق خواب را اشغال می‌کنند بنابراین در انتخاب این اجزاء به نکات زیر دقت کنید:

  • اولویت‌بندی انتخاب اجزای سرویس خواب باید برحسب نیاز فرد باشد.
  • در انتخاب اجزاء به متراژ نقشه و حتی میزان نور اتاق دقت کنید.
  • اجزای سرویس خواب باید برحسب سن، جنسیت، مجرد یا متاهل بودن و… انتخاب شوند.
  • در انتخاب اجزای سرویس خواب به المان‌های دیگری که در اتاق خواب وجود دارند و میزان کارایی آن‌ها دقت کنید.
  • انتخاب اجزای سرویس خواب باید باتوجه به بودجه موردنظر باشد.
  • در صورت عدم نیاز می‌توانید از انتخاب اجزای غیرضروری خودداری کرده و یک سرویس خواب کاربردی و اقتصادی را خریداری کنید.

درنظر داشته باشید که کیفیت یک سرویس خواب ارتباطی با تنوع و تعدد اجزای آن ندارد و حتی با وجود تمامی اجزاء سرویس خواب لزوما لوکس و باکیفیت نیست؛ بنابراین کیفیت سرویس خواب به کیفیت متریال، طراحی و پروسه ساخت آن بستگی دارد.

جمع‌بندی

سرویس خواب‌ها می‌توانند لوکس و شامل اجزای غیرضروری یا اقتصادی و شامل اجزای کاربردی باشند؛ این شما هستید که باید بین این دو مدل برحسب شرایط اتاق‌‌خواب، نیاز و بودجه خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

قطعا هرچقدر که اتاق‌خواب بزرگ‌تر و بودجه موردنظر بیشتر باشد دست شما برای انتخاب سرویس خواب‌های لوکس با المان‌های متعدد و غیرضروری بیشتر خواهد بود.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *