تغییر دکوراسیون همیشه مورد علاقه و حتی گاها لازم است، چراکه هر دکوراسیون یا مدی به مرور زمان قدیمی شده و جذابیت و زیبایی بصری خود را تا حدودی از دست می‌دهد.

بنابراین تغییر دکوراسیون یک خانه قدیمی می‌تواند شامل تغییر بخشی‌هایی از خانه یا بسیاری از المان‌های داخلی آن باشد تا بتواند دکوراسیونی به‌روز‌تر و زیباتر داشته باشد.

اما تغییر دکوراسیون خصوصا در خانه‌هایی که کاملا قدیمی شده‌اند مستلزم صرف هزینه است؛ چراکه بسیاری از المان‌ها و پلان‌ها نیاز به تغییر، تعویض و یا بازسازی دارند.

در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم ایده‌هایی را برای شما عزیزان شرح دهیم که به کمک آن‌ها بتوانید متناسب با بودجه خود تغییراتی اساسی اما مقرون‌به‌صرفه در دکوراسیون خانه قدیمی خود ایجاد کنید.

HigerHome.com-تغییر-دکوراسیون-داخلی

اگر تمایل دارید که اتاق خواب خود را نیز با هزینه مناسب بازسازی کنید، هیگر با مطلب بهترین گزینه های تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه به خوبی شما را راهنمایی می‌کند.

بازسازی کف خانه

کف خانه تاثیر چشم‌گیری در تغییر دکوراسیون دارد. بنابراین اگر کف خانه از مصالح قدیمی و یا کهنه است، می‌توانید برای ایجاد یک تغییر چشم‌گیر که بر روی دیگر تغییرات نیز اثر مثبتی دارد آن را بازسازی کنید.

امروزه کفپو‌ش‌ها، لمینت‌ها و کاشی‌هایی وجود دارند که می‌توانند با چسب و مواد مخصوص به سرعت بر روی کف‌پوش قدیمی نصب شوند. قطعا هزینه این بازسازی نسبت شیوه‌های قدیمی بازسازی کف خانه بسیار اقتصادی‌تر است.

شما می‌توانید در میان کفش‌پوش‌های متنوعی که قابل استفاده بر روی کف‌پوش قدیمی هستند، نمونه مناسبی را از نظر جنس، طرح و رنگ انتخاب کرده و یک تغییر اساسی از طریق بازسازی کف خانه ایجاد کنید.

Higerhome.com--بازسازی-کف-خانه

نقاشی یا کاغذدیواری

نقاشی یا کاغذدیواری خانه‌های قدیمی معمولا کهنه و کثیف می‌شود. بنابراین بازسازی آن گامی اساسی در تغییر دکوراسیون خواهد بود که از نظر هزینه نیز دست شما را باز خواهد گذاشت.

شما می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی با قیمت مناسب برای بازسازی دیوارها استفاده کنید و ظاهری تمیز و نو به آن ببخشید. برای صرف هزینه کمتر می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی که در طرح حراج هستند استفاده کنید.

حتی می‌توانید با خرید رنگ و به کمک پمپ یا غلطک، خانه قدیمی خود را احیای رنگ کنید و به این شکل نیازی به پرداخت دستمزد بابت نقاشی خانه نخواهید داشت. چراکه کار با غلطک یا پمپ بسیار راحت است.

Higerhome.com-نقاشی-یا-کاغذدیواری-تغییر-دکوراسیون

اگر برای تغییر کاغذدیواری دچار تردید هستید و نمی‌‎دانید مناسب ترین طرح کدام است، با کمک راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای کاغذدیواری بهترین و مناسب‌ترین تصمیم را خواهید گرفت.

بازسازی مبلمان

اگر در خانه شما مبلمان قدیمی وجود دارد به فکر هزینه بالای تعویض آن‌ها نباشید. مبلمان‌های قدیمی از نظر متریال و بدنه بسیار باکیفیت هستند فقط ممکن است از نظر طرح پارچه و رنگ قاب قدیمی شده باشند.

شما می‌توانید مبلمان قدیمی خود را به یک مرکز بازسازی بسپرید. در ادامه با انتخاب پارچه و رنگ جدید ظاهر مبلمان خود را کاملا به‌روز کرده و قسمت‌های آسیب‌دیده آن‌ها را تعمیر کنید.

به این ترتیب با صرف کمترین هزینه نسبت به خرید مبلمان جدید می‌توانید با نوسازی مبلمان خود یک تغییر چشمگیر و کم‌هزینه در دکوراسیون خانه قدیمی خود ایجاد کنید.

HigerHome.com-بازسازی-مبلمان-تغییر-دکوراسیون

بازسازی وسایل چوبی و دکوراتیو

وسایل چوبی و دکوراتیو جزء المان‌هایی هستند که به راحتی قابل بازسازی می‌باشند. شما می‌توانید میزهای چوبی، کمد و بوفه، کنسول‌، دکوراتیو چوبی، کتابخانه و… خود را به یک تیم بازسازی وسایل بسپارید.

امروزه این وسایل با تعمیر، رنگ‌آمیزی و تغییراتی که بر روی آن‌ها ایجاد شده از نظر ظاهری بسیار مدرن و شیک شده و شما وسایل چوبی باکیفیت خود را با ظاهری مدرن مجددا می‌توانید استفاده کنید.

HigerHome.com-بازسازی-وسایل-چوبی-و-دکوراتیو

پرده ها

پرده جزء عناصری است که از نظر مدل، طرح، جنس و رنگ به سرعت دمده می‌شود اما خوشبختانه با بودجه بسیار پایین هم می‌توان آن را تعویض کرد یا تغییر داد تا دکوراسیون قدیمی را به‌روز شود.

بنابراین پرده‌های قدیمی خود را می‌توانید با انتخاب یک پرده با پارچه و دوخت ساده تعویض کنید. در حال حاضر پرده‌های ساده بسیار پرطرفدار هستند و نیاز به صرف هزینه هنگفت برای مدل‌های پرکار ندارید.

Higerhome.com-تغییر-دکوراسیون-با-پرده

برای دیدن مدرن ترین مدل های پرده آشپزخانه، از مطلب مربوطه در بخش مجله ی هیگر استفاه کنید.

کابینت‌ها

در هر آشپزخانه‌ای کابینت‌ها اصلی‌ترین المان داخلی هستند. اگر در خانه قدیمی شما کابینت قدیمی وجود دارد بجای تعویض کامل می‌توانید آن‌ها را بازسازی و تعمیر کنید تا با کمترین هزینه شاهد تغییرات بزرگ باشید.

شما می‌توانید درب کابینت‌های قدیمی خود را با متریال، مدل و رنگ جدید تعویض کنید و این کار هزینه کمتری نسبت به تعویض کلی کابینت‌ها دارد.

همچنین بهتر است یراق‌آلاتی مانند دستگیره‌ها، ریل کشوها و… را تعویض کنید. به این ترتیب ظاهر و کارایی کابینت‌های قدیمی شما بسیار بهتر خواهد شد.

حتی اگر امکان تعویض درب‌ها را ندارید می‌توانید از پرچسب‌های بازسازی یا رنگ مخصوص کابینت برای تمیز شدن و تغییر ظاهر کابینت‌های خود کمک بگیرید.

HigerHome.com-تغییر-دکوراسیون-با-کابینت

حذف المان‌های تزئینی قدیمی

وسایل تزئینی و دکوراتیو معمولا به سرعت دمده می‌شوند. حذف عناصر تزئینی قدیمی یک راهکار عالی برای تغییر دکوراسیون آن هم بدون هزینه است.

بنابراین در دکوراسیون خانه خود دقت کنید، دکوراتیو، گل و گلدان‌ها، تابلوها، مجسمه‌ها و… که قدیمی و کهنه شده‌اند را حذف کنید. البته اگر با کمک رنگ یا بازسازی با متریال دیگر می‌توانید وسیله‌ای را بازسازی کنید بهتر است آن را حذف نکنید.

HigerHome.com-حذف-المان-های-تزئینی-قدیمی

حذف پلان‌های قدیمی

گاهی در یک خانه قدیمی نقشه داخلی خانه بیش از هرچیزی دکوراسیون آن را قدیمی نشان می‌دهد. برای مثال امروزه عموما آشپزخانه‌‌ها متصل به پذیرایی و حال هستند و دیگر مانند گذشته به واسطه دیوار یا اپن تفکیک نمی‌شوند.

بنابراین گاهی حذف یک پلان یا دیوار می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر تغییر دکوراسیون داخلی خانه قدیمی شما داشته باشد و این تغییر معمولا هزینه چندانی ندارد.

بنابراین اگر در خانه قدیمی خود احساس می‌کنید که یک دیوار یا پلان قدیمی و منسوخ شده می‌توانید آن را تخریب و حذف کنید. به این ترتیب دکوراسیون داخلی شما نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

HigerHome.com-تغییر-دکوراسیون-با-حذف-پلان‌های-قدیمی

جمع‌بندی

تغییر دکوراسیون خانه‌های قدیمی نمی‌تواند کاملا بی‌هزینه باشد اما می‌توان با توجه به موارد فوق یا موارد مشابه تغییراتی اساسی با کمترین هزینه را ایجاد کرد. اینکه شدت یا سطح تغییرات در دکوراسیون قدیمی خانه شما تا چه اندازه باشد، تحت تاثیر انرژی و بودجه‌ای است که می‌خواهید صرف کنید.

بنابراین شما می‌توانید به جای تعویض کامل عناصر هزینه‌بر آن‌ها را تعمیر و بازسازی کنید. البته تعویض یکسری وسایل قدیمی نیز گاها هزینه هنگفتی در پی ندارد. درهرحال تغییرات می‌تواند با حداقل هزینه هم اتفاق بیفتند.

مدرن‌ترین سرویس خواب و ویترین ها را در اینستاگرام هیگر ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *