بهترین پارچه برای سرویس خواب چه ویژگی هایی دارد؟

آیا برای شما هم سوال است که بهترین پارچه برای سرویس خواب چه نوع پارچه ای است؟ برای انتخاب بهترین پارچه برای سرویس خواب به چه نکاتی باید توجه داشت؟ همانطور که می‌دانید در تولید سرویس خواب از انواع پارچه نیز می‌توان استفاده کرد. باتوجه به طراحی تخت از پارچه در قسمت‌هایی مانند تاج تخت، فریم اصلی، سطح پاف و… استفاده می‌شود.

پارچه‌های مختلفی در زمینه تولید سرویس خواب کاربرد داشته که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب پارچه مناسب در این زمینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم

انواع پارچه مورد استفاده در تولید سرویس خواب

تنوع پارچه‌های مناسب سرویس خواب بالا است و هر یک از کیفیت و کارایی خاص خود برخوردار هستند. برخی از این پارچه خود شامل انواع مختلفی می‌شود که از نظر بافت، ضخامت، لطافت و… با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به کاربردی‌ترین پارچه‌ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد:

پارچه تدی برای تخت

پارچه تدی نوعی پارچه پشمی لطیف و نرم است که در سرویس خواب نیز بسیار جذاب است. پارچه تدی که در این سال ها ترند و محبوب شده، علاوه بر زیبایی، بسیار نرم و راحت نیز هست. یکی از نکات پارچه تدی، تنفس مناسب آن است.

پارچه پنبه‌ای برای تخت

این پارچه‌ها نرم، لطیف، تنفس‌پذیر، ضدحساسیت، در برابر شستشو مقاوم و دارای قیمت مناسب هستند اما چروک پذیر بوده و ممکن است لکه‌بری آن‌ها سخت باشد.

پارچه مخمل برای تخت

پارچه‌های مخمل دارای ظاهری لوکس و زیبا و دارای بافت نرم و لطیف هستند و عایق حرارتی مناسبی نیز دارند اما نیاز به مراقبت بیشتری داشته و مکن است گرد و غبار را به خود جذب کنند.

پارچه کتان

کتان پارچه‌ای بسیار بادوام، مقاوم در برابر رطوبت و کپک، تنفس‌پذیر و لطیف است که انواع مختلفی نیز دارد. قیمت این پارچه نسبتاً بالا و چروک‌پذیر است.

پارچه ساتن

پارچه‌های ساتن از ظاهری براق و لوکس با بافتی لغزنده و خنک برخوردار هستند و تنوع رنگ بالایی دارند. این پارچه در مقابل چروک‌پذیر بوده و ممکن است در برابر سایش حساس باشد.

پارچه تنسل

تنسل جزء پارچه‌های بسیار نرم، لطیف و تنفس‌پذیر است که مقاومت مناسبی در برابر چروک و پرزدهی دارد. البته قیمت این پارچه بالا است.

پارچه بامبو

پارچه‌های بامبو ضد باکتری، ضد حساسیت، بسیار نرم، لطیف و تنفس‌پذیر هستند و به نسبت نیز جزء پارچه‌های گران محسوب می‌شوند.

چرم  و فوم

چرم و فوم‌های مصنوعی نیز جزء متریال‌های شیک، تنفس‌پذیر با نظافت آسان و بافت نرم هستند که نیاز به مراقبت بالا دارند.

پلی استر

پارچه‌‌های پلی‌استر مقاوم، بادوام و ارزان قیمت هستند.

میکروفیبر

میکروفیبر جزء پارچه‌های بسیار نرم، سبک محسوب می‌شود که مقاوم در برابر چروک است.

عوامل موثر در انتخاب پارچه سرویس خواب

پارچه سرویس خواب نیز می‌تواند به اندازه متریال بدنه اصلی آن در زیبایی و کیفیت سرویس تاثیرگذار باشد. در انتخاب پارچه مناسب سرویس خواب عوامل مختلفی ازجمله موارد زیر تاثیرگذار هستند:

  • جنس و بافت پارچه باید با سبک سرویس خواب همخوانی لازم را داشته باشد. بطور مثال پارچه‌های ژاکارد و ساتن برای سرویس‌های سبک کلاسیک مناسب اما برای سرویس خواب های مدرن یا اسپرت چندان انتخاب مناسبی نیستند.
  • رنگ پارچه باید با سبک سرویس خواب در تناسب باشد. بطور مثال در مورد سرویس خواب‌های کلاسیک پارچه‌هایی به رنگ موقر، غنی و اصیل مانند بژ، سبز، ارغوانی و… می‌توانند انتخاب مناسبی باشد.
  • الگو یا طرح پارچه انتخاب‌شده برای سرویس خواب بهتر است با طرح و الگوی‌های موجود در دکوراسیون داخلی اتاق در تناسب باشد.
  • رنگ و جنس پارچه مورد نظر باید با رنگ و جنس بدنه اصلی سرویس خواب در تناسب باشد.
  • رنگ، جنس، طرح و الگوی سرویس خواب باید باتوجه به جنسیت، سن و روحیات فرد انتخاب شود.
  • شرایط آب‌وهوای و محیطی جزء عوامل موثر در انتخاب پارچه مناسب برای سرویس خواب است. برای مثال در محیط‌هایی با آب و هوای گرم و خشک پارچه‌های چرم و فوم انتخاب مناسبی نیستند.
  • بهتر است پارچه‌هایی را انتخاب کنید که در صورت آسیب دیدن قابلیت رفو را داشته باشد.
  • در انتخاب رنگ پارچه به متراژ اتاق و میزان نور دریافتی آن نیز توجه داشته باشید چراکه رنگ پارچه می‌تواند در باز و بزرگ دیده شدن اتاق موثر باشد.

تصاویر زیر تعدادی از سرویس خواب های هیگر با پارچه های مختلف هستند.

خرید آنلاین سرویس خواب از هیگر

نکات مهم هنگام انتخاب پارچه سرویس خواب

پارچه‌ای که در تولید سرویس خواب استفاده می‌شود نتنها نقش مهمی در زیبایی بصری آن دارد بلکه می‌تواند بر روی سلامت، داشتن خواب راحت‌تر و حتی خلق‌وخوی بهتر شما تاثیرگذار باشد. بنابراین نباید در انتخاب آن سهل‌انگاری کرد. در این مورد بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

الیاف طبیعی بهتر هستند

پارچه‌های طبیعی مانند پنبه، کتان و بامبو به دلیل بافت طبیعی خود، انتخاب مناسبی برای سرویس خواب هستند.

توجه به تراکم نخ

تراکم نخ بالاتر به معنای کیفیت بهتر پارچه و دوام بیشتر آن است.

توجه به برچسب مراقبت

قبل از خرید، برچسب مراقبت از پارچه را با دقت مطالعه کرده تا از نحوه شست‌وشو و نگهداری از آن مطمئن شوید.

لمس کردن پارچه

قبل از خرید، پارچه را لمس کرده و از نرمی و لطافت آن مطمئن شوید.

ضدحساسیت بودن

پارچه مورد استفاده در تولید سرویس خواب باید کاملا ضدحساسیت باشد و در تماس با پوست ایجاد آلرژی نکند.

قابلیت نظافت

جنس و بافت پارچه مورد نظر باید به شکی باشد که بتوان آن را به راحتی تمیز و لکه‌گیری کرد.

تاثیر جنس سرویس خواب در انتخاب پارچه

همانطور که می‌دانید خود سرویس خواب از متریال‌های مختلفی قابل تولید است. در این بین سرویس‌‌های چوبی و ام‌دی‌افی جزء رایج‌ترین و محبوب‌ترین انواع سرویس خواب هستند.

نکته مثبتی که در مورد این سرویس‌ها وجود دارد این است که از نظر جنس، بافت، رنگ و… با هر نوع پارچه‌ای ارتباط برقرار می‌کنند و به راحتی می‌توان از پارچه‌های مختلف در کنار آن‌ها استفاده کرد.

این نوع سرویس خواب‌ها بیشترین تنوع را از نظر سبک و رنگ دارند به همین دلیل به راحتی می‌توانید پارچه مناسب با سرویس خواب خود را انتخاب کنید.

بطور کل بافت چوب و ام‌دی‌اف این نوع سرویس خواب با پارچه‌های ساده، طرحدار، رنگ خنثی و شاد، ضخیم و نازک، طبیعی و مصنوعی، کلاسیک و مدرن هماهنگی پیدا می‌کند.

تصاویر زیر تعدادی از سرویس خواب های هیگر با پارچه های مختلف هستند.

جمع بندی

پارچه سرویس خواب باید از هر نظر با سبک، جنس، رنگ و مدل سرویس هماهنگی داشته باشد و بتواند تعادل و توازن محیط داخلی را از هر نظر حفظ کند.

بطور کل پارچه‌های مورد استفاده در این زمینه تنوع بالایی از نظر جنس، ضخامت، کیفیت، رنگ و… دارند که این مسئله دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

البته در انتخاب پارچه نباید تنها سلیقه شخصی را ملاک قرار دهید بلکه باید بتوانید براساس بودجه بهترین پارچه ممکن را از نظر دوام و ماندگاری انتخاب کنید.

در اینستاگرام هیگر با ما همراه باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *