تخت خواب دخترانه

آیا میدانید بهترین جنس تخت خواب دخترانه چیست؟ برای خرید تخت خواب دخترانه به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ بخشی از کارایی و زیبایی دکوراسیون هر اتاق‌خوابی به وسیله تخت‌ یا سرویس خواب ایجاد می‌شود این مسئله در اتاق‌خواب‌های دخترانه بسیار ملموس‌تر است؛ انتخاب تخت‌خواب نیز یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های دختران در چیدمان اتاق شخصی است.

تخت خواب‌های دخترانه جزء متنوع‌ترین تخت‌خواب‌ها هستند که با طراحی قوی خود می‌توانند به تنهایی شخصیت و سبک دکوراسیون یک اتاق‌ را تغییر دهند؛ که تنوع در جنس، طرح، رنگ، سبک، مدل و… تخت‌های دخترانه باعث این موضوع شده است.

حساسیت دختران در انتخاب وسایل و لوازم اتاق‌ شخصی و تنوع بالای تخت‌خواب‌های دخترانه، انتخاب این المان را برای اکثر افراد به یک چالش تبدیل کرده است؛ به همین دلیل قصد داریم که در ادامه مفصلا به آن بپردازیم.

ویژگی‌ تخت خواب های دخترانه

تخت خواب‌های دخترانه را از جنبه‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد که شامل موارد زیر هستند:

جنس

تخت خواب دخترانه نیز مانند اکثر تخت‌های دیگر از متریال‌های مختلفی قابل تولید است؛ اما درحال ‌حاضر، چوب و انواع ام‌دی‌اف رایج‌ترین متریال مورد استفاده در زمینه تولید سرویس خواب هستند.

در واقع ظرافت ظاهری این متریال‌ها، در کنار پتانسیل و انعطاف بالایی که در طراحی داشته و با وجود تنوع رنگی که دارند آن‌ها را به بهترین متریال تبدیل کرده است.

در واقع چوب و ام‌دی‌اف، ظرافت و خلاقیت و نوآوری که در تولید تخت خواب دخترانه لازم است را دارند؛ ازطرفی به راحتی با دیگر متریال‌ها مانند انواع پارچه، فلز و… قابل ترکیب هستند.

سبک و طراحی

تخت‌خواب‌های دخترانه بیشترین تنوع را در طراحی و سبک دارند؛ درواقع طراحی این تخت‌ها به سبک‌ آن‌ها وابسته است؛ ازجمله محبوب‌ترین سبک و طرح‌ها در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخت خواب پرنسسی: تخت‌هایی با فریم و تاج کارشده ملوس، در رنگ‌های شاد و دخترانه، با طراحی ظریف و تزئینات رویایی که تداعی کننده دنیای دخترانه دیزنی هستند.
  • تخت‌ خواب فانتزی: تخت هایی که فریمی بانمک‌تر، طراحی کارتونی، عروسکی و تخیلی‌تری دارند؛ طراحی این سبک غالبا از داستان‌ها و المان‌های افسانه‌ای، شخصیت‌های کارتونی، حیوانات و… الهام می‌گیرد و می‌توانند ترکیب رنگ‌های نوآورانه‌ای داشته باشند.
  • سرویس خواب مدرن: تخت خواب‌های ساده، شیک و ظریفی که فریم، تاج و طراحی بسیار چشم‌نواز و لوکسی دارند؛ ترکیب پارچه‌های لطیف، فلزات ظریف و… در طراحی این سبک بسیار رایج است و ظاهری بسیار مینیمال دارند.
  • تخت خواب نئوکلاسیک: تخت‌خواب‌های سبک نئوکلاسیک در دنیای دخترانه جایگزین محبوبی برای تخت‌های کلاسیک هستند؛ انحناهای ظریف، خطوط صاف، تراش‌ها و قاب‌های ساده، تاج‌ها و پایه‌های فانتزی… جزئی از طراحی این سبک هستند؛ که در انواع رنگ‌های پاستیلی، سفید و… قابل تولید هستند.

مدل

تنوع سبک باعث شده است که تخت‌های دخترانه بیشترین تنوع را در مدل داشته باشند؛ تخت‌خواب‌های کوتاه و مرتفع، پایه‌دار و بدون پایه، تاج کوتاه یا تاج بلند، لبه‌دار یا بدون لبه، ساده یا مسقف و توردار و…

این تخت‌های می‌توانند در مدل‌های تخت نوزاد، کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی شوند و از نظر سایزبندی هیچ محدودیتی ندارند؛ تخت می‌تواند در مدل‌های کمجا و تاشو یا همراه با کشو و باکس‌های مخفی طراحی شود.

نکات مهم در انتخاب تخت خواب دخترانه

همانطور که گفتیم، انتخاب تخت‌ خواب دخترانه یک انتخاب حساس است؛  بنابراین در این زمینه به نکات زیر توجه کنید.

سن

در انتخاب سبک و مدل سن فرد تاثیر ویژه‌ای دارد؛ بطور کلی برای کودکان مدل‌های عروسکی، کارتونی و پرنسسی، برای گروه سنی نوجوان مدل‌های فانتزی و مینیمال، و برای بزرگسال تخت دخترانه نئوکلاسیک و مدرن انتخاب مناسبی هستند.

رنگ

در انتخاب رنگ مناسب تخت خواب دخترانه نیز فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند؛ در انتخاب رنگ باید به گروه سنی فرد، سبک تخت‌خواب، رنگ‌های غالب در دکوراسیون داخلی، متراژ اتاق، میزان نور محیط و… توجه داشته باشید.

برای مثال در سبک‌های پرنسسی، فانتزی و عروسکی، رنگ‌های شاد و دخترانه، در سبک‌های مینیمال و مدرن رنگ‌های پاستیلی، نوآورانه و طبیعی، در سبک‌های نئوکلاسیک رنگ‌های نودد، خنثی و موقر استفاده بیشتری دارند.

سبک دکوراسیون

در انتخاب تخت خواب دخترانه توجه به دکوراسیون کلی اتاق بسیار مهم است؛ بنابراین سبک، مدل، رنگ و حتی جنس تخت‌خواب باید به سبک دکوراسیون، رنگ و جنس دیگر المان‌ها و… توجه کنید.

متراژ و نور

بطور کل هرچقدر که فضای اتاق بزرگ‌تر و میزان نور دریافتی آن بیشتر باشد؛ دست شما برای انتخاب تخت‌خواب‌های بزرگ‌تر، با تزئینات بیشتر، رنگ‌های چشمگیرتر و… بازتر است.

در مقابل برای اتاق‌خواب کوچک و کم‌نور بهتر است از تخت‌‌خواب‌های کمجا، ساده‌تر، با تزیینات کمتر، با امکانات تاشو و… در رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

سلیقه و نیاز

در نهایت از نظر تزئینات، جزئیات و امکاناتی مانند، کشو، باکس، شلف، تور، نورپردازی و… می‌توانید تخت‌خوابی با سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

قیمت تخت خواب دخترانه

باتوجه به تنوع، سبک، مدل، طرح، جزئیات، تزئینات و امکاناتی که تخت‌خواب‌های دخترانه دارند رنج قیمتی آن‌ها بسیار گسترده است و از این نظر انعطاف بالایی دارند؛ بطور کل قیمت این نوع تخت‌خواب تحت تاثیر عوامل زیر است:

  • سبک، طرح و مدل تخت‌خواب؛ هرچقدر که تخت‌خواب از نظر فاکتورهای ذکرشده، پرکارتر، دارای طراحی خاص‌تر و مدل پیچیده‌تری باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود.
  • هرچقدر که تزئینات و جزئیات تخت‌خواب بیشتر باشد و از امکانات بیشتری برخوردار باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود.
  • هرچقدر که نوع و کیفیت متریال یا متریال‌های مورد استفاده در تولید تخت‌خواب بهتر باشد قیمت آن به نسبت بالاتر خواهد بود.
  • هرچقدر که یراق‌‌آلات مورد استفاده در تولید تخت‌خواب متنوع‌تر و باکیفیت‌تر باشند قیمت نهایی تخت نیز بیشتر می‌شود.
  • هرچقدر که سایز تخت بزرگ‌تر و متریال بیشتری در ساخت آن استفاده شود قیمت بالاتری خواهد داشت و…

جدا از موارد فوق، در صورتی که شما بتوانید تخت‌ خواب دخترانه موردنظر خود را به شکل مستقیم از مراکز تولید و عرضه معتبر خریداری کنید؛ نتنها از تنوع بیشتری برخوردار خواهید بود بلکه می‌توانید تخت‌خواب باکیفیت را به قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

جمع بندی

تخت‌ خواب دخترانه جزء تخت‌خواب‌هایی است می‌تواند در هر گروه سنی، تنوع بالایی در اختیار شما قرار دهد و می‌توانید ظریف‌ترین مدل‌ها و خاص‌ترین رنگ‌ها را در این نوع تخت مشاهده کنید.

ازطرفی تخت خواب‌های دخترانه تولیدشده از چوب و ام‌دی‌اف مرغوب نیز می‌توانند از نظر تنوع طرح و رنگ، دوام، کیفیت و کارایی رضایت شما را جلب کنند؛ ازطرفی با بودجه‌های اقتصادی نیز قابل تهیه هستند.

در اینستاگرام هیگر همراه ما باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *